Achteruit gaat moeilijk

  • hans(jaapaap)

    Al vanaf het begin vond mijn vrouw dat de MCV moeilijk in zijn achteruit te krijgen was.Meestal resulteerde dat in of een heftig tandenpoetsen of een harde KLIK

    Ik zelf heb daar minder last van maar toch zeker ook niet vrij van.

    Bij de dealer dit aangemerkt en men kon eigenlijk niets abnormaals vinden maar heeft de klacht genoteerd en doorgegeven aan Dacia-nederland.

    Ben dus benieuwd of meerderen hier last van hebben.

    Greetz H@ns

  • HenkM

    Als hij er eens niet in wil:

    Pook in de vrij, koppeling los gevolgd door indrukken en in z'n achteruit zetten (na even koppelen valt hij er wel in).

    Bij onze MCV gebeurde dit in het begin wat vaker dan nu na 13000 km maar i.i.g. niet gestructureerd.

    De MCV is trouwens niet de enige wagen die we hebben gehad die incidenteel wat lastiger in z'n achteruit ging.

    Mogelijke oorzaak: de achteruitversnelling is niet gesynchroniseerd.

  • Remco Jan

    Ik heb (nog) geen probleem ervaren met de achteruit. Wel vind ik het schakelen een beetje vaag gaan, zeker in vergelijking met andere auto's. De Dacia heeft wat dat betreft toch ook de genen van een Renault.

  • kees

    Mij is dit ook een paar keer overkomen , de oorzaak was dat de tandwielen in de bak niet in de juiste stand stonden even de auto in zijn vooruit zetten koppeloing even los laten komen en dan weer proberen in de achteruit te zetten.

    Ik weet niet hoelang je vrouw is maar de koppeling dient geheel ingedrukt te worden.

    Als het nog niet lukt is waarschijnlijk de sinchromische ring kapot deze zorgt er voor dat de tandwielen in de bak in de juiste positie staan.

  • l.steenwijk

    gewoon je voet op de rem houden, dan gaat hij er meteen in net als bij een peugeot ,succes leo

  • Vinnie

    ik heb het al eerder gezegd: je moet de achteruit in TWEE keer inleggen, deze bakken hebben namelijk geen blokkeerring die je moet optillen met je vingers. Deze voorziening zorgt ervoor dat je niet bij 120 km de achteruit inschakelt.

    stap 1: richting de achteruit bewegen tot je niet verder kan

    stap 2: even los houden en inschakelen!!

    prettige reis!

  • Tine

    Ik ben niet anders gewend dan om in tween in zijn achteruit te schakelen met mijn Opel Astra moest dat ook 9 van de 10 keer. En van een vroegere opele moesten we ook eerst een ringetje omhoog trekkn. Ik heb dit echter nooit als problematisch ervaren. In onze voormalige Renault 4 moest ik met een trekpookje schakelen. Laat ik zeggen alles went en dan kun je in allerlei auto's rijden hoor !.

  • Martin

    Vaag schakelen? De verschillende standen zitten gewoon heel dicht op elkaar (net als bij een Corsa), maar dat is gewoon wennen. Groot voordeel is dat je ook heel snel kunt doorschakelen, wat bij optrekken bij een verkeerslicht natuurlijk mooi meegenomen is: snel weg en snel weer op je oude snelheid!