sproei/wis funktie

  • m.v. l.

    weet iemand hoe ik de kap van mijn ruitenwisser schakelaar los kan halen want ik ben van plan om de draad voor de sproei/wis funktie aan te leggen

  • hans(jaapaap)

    Persoonlijk ben ik blij dat deze funkie er niet inzit.Nu kun je het raam iets extra besproeien zonder dat meteen de ruitenwisser het raam weer droog maakt.

    Wil ik gelijktidig wissen en sproeien kan ik beide bewegingen gemakkelijk combineren

    Greetz H@ns

  • brumpeer

    In de focus: wissen en automatisch tweemaal wissen. Was nooit voldoende. Gewoon sproeien en dan handmatig (nou ja, handmatig?) wissen tot het droog is gaat prima.

    Dacia>>>zo-simpel-als-wat!

  • Dacialogies

    Ik ben ook blij dat je kunt sproeien zonder dat een wisser meteen het water weer weghaalt! Om de zijruiten schoon te maken of bijv. de binnenkant van de voorruit als er van die Tomtom kringen inzitten, gebruik ik altijd heel simpel een krant. Die maak ik dan even nat met het sproeiwater. Bij de Dacia kan dat eindelijk zonder dat ik eerst de wissers omhoog hoef te zetten! En als je bij sproeien wil wissen dan zet je toch met één klik de wisser aan……?

    Straks komt er nog een fabrikant die ook daar een afstandbediening voor maakt, zodat je schoonmoeder dat vanaf de achterbank kan doen als zij de ruiten te vies vindt….:-)

  • Remco Jan

    In de nieuwe Focus werkt het overigens perfect.

    Ik vind dat je al bestuurder zo min mogelijk handelingen moet doen als je achter het stuur zit, dus 1 knop indrukken om te sproeien en te wissen. Komt alleen maar de verkeersveiligheid ten goede. Als de ruiten te vies zijn om met 1 of 2 keer drukken schoon te sproeien is het sowieso verstandiger om even langs een pompstation te rijden om de vooruit goed schoon te maken.

    Maar goed, er moet wat te verbeteren zijn voor de 2e versie van de MCV ;-)

  • HenkM

    Na het koppelen van de sproeischakelaar aan de UCH voor gecombineerd sproeien / wissen start het wissen vertraagd. Hierdoor is voldoende sproeivloestof op de ruit als het wissen start.

  • HenkM

    Het volgende heb je waarschijnlijk al bekeken:

    http://www.daciaclub.ro/Automatic-wipers-start-after-8220-watering-8221-windscreen-t11523.html

    De kappen “om” de stuurkolom zijn 2 afzonderlijke schalen die op elkaar zijn geklikt.

    Aan de onderkant zitten 2 torxs bouten. Als je deze hebt losgedaaid klemmen de schalen nog behoorlijk op elkaar. Helaas zul je gepaste kracht moeten gebruiken om ze van elkaar te krijgen. Met wat duw en trekwerk lukt het echt (mij is het ook gelukt).

    Door op de naad aan de zijkant te drukken voel je waar het klemt.

  • Wiend

    > sproeien en te wissen. Komt alleen maar de verkeersveiligheid

    > ten goede. Als de ruiten te vies zijn om met 1 of 2 keer

    > drukken schoon te sproeien is het sowieso verstandiger om

    > even langs een pompstation te rijden om de vooruit goed

    > schoon te maken.

    Doorrijden met vieze ruiten komt de verkeersveiligheid ook niet ten goede :-)

  • Remco Jan

    Maar je moet wel in een hele rare omgeving rijden wil je een pompstation niet tijdig bereiken om de ruiten goed schoon te maken….

  • spikey

    dank je wel henk m voor de uitleg ik ga het vandaag proberenHenkM schreef:

    >

    > Het volgende heb je waarschijnlijk al bekeken:

    >

    > http://www.daciaclub.ro/Automatic-wipers-start-after-8220-watering-8221-windscreen-t11523.html

    >

    > De kappen “om” de stuurkolom zijn 2 afzonderlijke schalen die

    > op elkaar zijn geklikt.

    > Aan de onderkant zitten 2 torxs bouten. Als je deze hebt

    > losgedaaid klemmen de schalen nog behoorlijk op elkaar.

    > Helaas zul je gepaste kracht moeten gebruiken om ze van

    > elkaar te krijgen. Met wat duw en trekwerk lukt het echt (mij

    > is het ook gelukt).

    > Door op de naad aan de zijkant te drukken voel je waar het

    > klemt.