Eén week MCV!

  • brumpeer

    Het gaat om een 1.6:8mpi-Laureate met als extra's: trekhaak, zijairbags, pack exclusive en armleuninkje. We zijn aan het inrijden en dat gaat prima. Keurig doortrekken tot 3000-3500 toeren. Het gebruik valt helemáál niet tegen. Gemiddeld op allerlei soorten wegen: 1 op 13; was bij de focus 1 op 12, maar die had dan ook een zwaardere motor. De computer die het verbruik bijhoudt is een uitdaging! Het rijden was in het begin even wennen, maar dat gaat steeds soepeler. De stoelen zitten uitstekend, maar dat hadden we bij de uitgebreide proefrit al ontdekt. Wij zijn niet zo lang. Het geluid valt héél erg mee. De motor bromt gezellig mee en is zéker niet hinderlijk. Radio is niet geweldig, maar we kunnen het er mee doen. Gebruiksgemak is prima. Parkeren e.d.: geen probleem, want je ziet in de spiegels alles. Ruimte is overweldigend en hóóg. We moeten wel eens grote dingen meenemen. (De deurtjes zijn vooral leuk en dat moet zo blijven!) Voor € 5,36 bij Fixet spanbandjes gekocht en daarmee kunnen we grote dingen goed vastzetten, want in de bochten helt de carosserie behoorlijk. Wegligging is beter dan de focus. Onderrand en wielkasten wil ik nog zwartkleuren. Zoals iedereen voorspeld heeft: het is een heerlijke auto. Niet zoveel luxe dingetjes, maar dat hoort bij de keus. Voor beduidend minder geld van focus overgestapt op Dacia. Toch een heel apart vervoermiddel en dat hadden we 11 weken geleden nooit kunnen bedenken!

  • PaulTexel

    Nu we toch over de wegligging hebben.

    De laatste week was het door sneeuw glad op de weg. Reed ik met mijn vorige auto een Ford Escort Clipper met glad weer enigzins gespannen. indien auto ging glijden dan was er geen houden meer aan.

    Maar met de MCV geen centje pijn,

    Auto bleef als een blok op de weg en gaf geen enkel probleem ook op een verlaten parkeerterrein de nodige slip oefeningen gehouden, maar onze mcv was weer zeer gemakkelijk te corrigeren. Dit geeft met een auto vol kinderen toch een lekker gevoel.

  • brumpeer

    Sterker nog. Ik geloofde het zèlf eerst niet! Van de focus wordt gezegd dat hij als een blok op de weg ligt. Ik ben speciaal met de MCV bij de proefrit een paar maal over de hoge IJsselbrug bij Zutphen gereden met stormwind, windkracht 8!. Bij de focus kon je die wind op die dag heel goed voelen. Met de MCV praktisch niet. En dat bij die hoogte en het nogal plompe MCV-model. De wegligging ìs werkelijk subliem. Maar ja, die journalisten rijden meestal in lekker warme landen, waar het altijd mooi weer is…

    En met de paassneeuw had mevrouw Brumpeer geen probleem: recht-zo-die-gaat.