boordcomputer op nul

• Tine

Kan iemand mj vertellen hoe de BC op nul gezet moet worden?

Ik heb in alle menu's geprobeerd, met die knop aan de ruitenwisserhandel gedurende enkele seconden vasthouden. Blijkbaar is het dat niet, maar ik kan het ook niet vinden in het instructieboekje. Dagteller op nul is geen probleem. Klok verzetten ook geen probleem. Maar die BC lukt me niet.

• Aletta

om de boordcomputer op 0 te zetten, druk je 3x op de kop van de ruitenwisserhandel, en vervolgens druk je op het knopje op het dashboard bij de KM teller.

Om de dagteller op 0 te zetten druk je 1x op de kop ven de ruitenwisserhandel, en druk dan het knopje op het dachboard in.

Het knopje op het dashboard moet je in beide gevallen even ingedrukt houden, de cijfers gaan dan eerst een paar keer knipperen voordat hij op 0 springt.

• Tine

Ja, bedankt. Werkt. Simpel, als je het weet. Lastig om met proberen achter te komen. Ik kon het echt niet vinden in de manual.

• hans(jaapaap)

Ik ga er van uit dat de auto uit staat

Zet de auto op contact

De stand die nu verschijnt kun je niet resetten (totale km)

Je drukt 1 keer op het bc knopje (zit op de ruitewisserschakelaar)zodat je een ander getal ziet

Dat kan bv de aktuele kmstand vanaf de laatste 0-stelling

Dan druk je het knopje op het dashboard in totdat de 0 verschijnt

Dat doe je ook bij het aantal liters dat je al hebt verbruikt (L)

Opzich niet zo moeilijk als je het kunstje kent

Maar je hebt toch wel een Laureate anders kun je volgens mij drukken wat je wilt(ten hoogste een soort dagteller resetten maar weet dat ook niet zeker)

Na mij komen er wel meer adviesen,maar laat wel weten of het gelukt is

• Tine

Ja, ik ben er uit. Bedankt. Ik was in de veronderstelling dat alleen de dagteller en het klokje met dat kleine knopje op het scherm werkte en dat de boordcomputer met alleen dat knopje aan de hendel bestuurd werden. Dit blijkt een combinatie van beide te zijn. Dat had ik inderdaad nog niet geprobeerd.

• Tine

Jullie dachten toch niet dat ik met met deze uitprobeersel bezig houdt, de hierboven gestelde vragen zijn van mijn man Dirk. Als hij het snapt en weet hoe alles werkt legt hij dit wel uit aan mij.