De eerste 350 km

• Blue ottoman

Hallo mede Daciarijders

De eerste 350 sinds Zaterdag zitten erop . betreft een 16 16v zevenpersoons

blue Ottoman .De auto rijd echt prima .Lekker hoog op de bok en pittig

wel valt het hoge toerental bij 110/120 wel direct op .Moet wel zeggen dat ik altijd Ford gereden heb en die staan toch bekent als “gezappige motoren” die een laag toerental hebben ,maar geen tussensprinters zijn ,Nou de Dacia kan dit prima.

Ook het stuurgedrag is prima .Mag geen vergelijking treffen met de vorige auto natuurlijk dat was een Mondeo van 2001 die staan bekend om hun weggedrag .Er is GEEN auto die dat beter kan .Maar die wagen was 2 keer zo duur .

De Dacia is echt een auto die zijn aankoopbedrag dubbel en dwars waard is .

Voor mij geen dure autos meer met een afschrijving van 4000 euro per jaar.

We noemen hem nu al “ Roemeense Mondeo ” en dat is ie zeker.

Oja we hebben de ruitenwissers gelijk vervangen voor de Bosch S55 dit op aanraden van de vele sitebezoekers .Er was er als een uitelkaar(chromen stripje)

na een regenbui.

Zeker tot 25 mei

• RebelMCV

Proficiat met de Ottoman!

Alweer een voormalig Ford-rijder, net als wij in onze Focus.Ik ben bang dat Ford veel klanten verliest aan Dacia! Ja, Dacia MCV rijden is even wat anders….

Wat mij betreft niet te vergelijken met een willekeurig ander merk.

Nu opeens een veelvoud aan ruimte en makkelijker instappen.

Lekker cruisen en af en toe over je schouder een blik werpen tot achter in de “bus”. : )

• ad

heerlijk toch?

ik geniet er ook van.lekkere instap,rijd heerlijk,veel ruimte,al met al ik ben zeer tevreden.

het enige waar ik nu nog aan moet wennen is de raambediening.

bij mijn toyota hoefde ik het knopje maar aan te raken en het raam

zoefde vanzelf omlaag. de bediening zat aan de linkerzijde.

nu zit dat knopje rechts van mij en moet ik het constant vasthouden.

maar alles went zeggen ze dus hier kom ik ook wel overeen.

nog veel veilige km. toegewenst.

groet ad

• brumpeer

Dat schuifsysteem zat ook in de focus (daar gaat ie weer…) Even tiptoetsen en daar schoof het raam, maar nooit op de hoogte die ik wilde. Te hoog of te laag. Bij de MCV: gewoon drukken en loslaten als het raam op de goede hoogte zit. Wel zo makkelijk! En voor al die kunsten betaal je bij ford. Dat is nou net het leuke van de MVC. Doe maar gewoon. Praktisch en voordelig.

Tsja, die focus: je kon er wel lekker mee scheuren, maar we worden older and wiser… Not sadder!

Succes met je MCV toegewenst! Zal wel lukken…