Ik heb wat vreemds te melden. Ik pakte de auto , reed achteruit een insteekhaventje uit en stopte 5 meter verderop voor mijn huis om iemand door m'n open raampje iets te zeggen. Ineens ging mijn motor uit zichzelf van “vrOEM, vrOEM, vrOEM, vrOEM”. Hij wisselde uit zichzelf tussen 1000 en 2000 toeren. Een medewerker van Bochane Ede, die heel vriendelijk zachte ruitenwissers op de auto plaatste kende het verschijnsel. Hij noemde het galopperen, maar had het van de Dacia nog nooit gehoord. Ik moet als het weer gebeurt snel kijken of het opgeslagen wordt in de computer (een lampje op mijn dashboard licht dan op. Zij kunnen dan die computer uitlezen en dan is er misschien duidelijkheid. Hij heeft het overigens niet meer gedaan. Ik heb ook een theorie… De airco stond nog aan (gister evrgeten uit te doen na de rit terug uit Limburg) en ik heb dus eigenlijk de ijskoude motor belast met een aircopomp en die vergt best veel van het vermogen. Misschien dat de computer dit dacht op te lossen door de toeren te verhogen en vervolgens te constateren dat dat te veel toeren zijn voor stationair en het vervolgens weer te verlagen? En dat dan héél kort op elkaar. Mooie theorie, vind ik zelf wel… Ik zal hem eens op het forum zetten, dacht ik. Wie weet “Ger” raad…
Groeten, Taeke