Waarschuwingslampje open deur

• indeheki

Hoi Dacia liefhebbers,

sinds een weekje ben ik ook toegetreden tot de trotse Dacia mcv bezitters. Ik moet zeggen de auto rijdt fijn leuke 1.5cdi 85pk dieselmotor die ik netjes aan het inrijden ben volgens de richtlijnen op de mcv site.

Enig “probleempje” is dat telkens ik over een kaseiweg rijdt of een drempel wat te snel oprijdt licht heel (flikkert) even het waarschuwingslampje dat er een deur openstaat op. Uiteraard heb ik eerst grondig gecontroleerd of alle deuren goed dicht zaten maar nog steeds flikkert dit lichtje wanneer ik over een ruw wegdek rij.

Is dit een gekend probleem en heeft iemand er ook last van? Enig idee van hoe dit op te lossen?

Ik zie uit naar jullie reacties!

Alvast mijn dank.

Groeten Kim

• bissyboy

hallo kim

heb je de achterdeurtjes al eens gecontroleerd of die wel goed dicht zijn zowel boven als benedenkant, en wat gebeurd er met de binnenverlichting als je het lampje op het bord ziet knipperen , worden die ook geactiveerd.

ik heb dit ook éénmaal tegengekomen en de achterdeur was niet goed in het slot.

• indeheki

Hey Bissyboy

dank je wel voor je reactie. Ik heb alle deuren goed gecontroleerd maar dat verhielp het probleem niet. De binnenverlichting blijft gewoon uit hoor dus echt openstaan doet de deur niet. Het is enkel als ik een slechte weg neem of een kaseiweg bijvoorbeeld dus ik veronderstel dat de trillingen een sensor geen goed doen. Niet een erg groot probleem uiteraard maar voor een auto van een week wil je natuurlijk dat die tiptop is he.

Grtzz Kim

• bissyboy

als de binnenverlichting niet brand dan denk ik niet dat het aan de kontakten bij de deuren vandaan komt maar eerder een slechte verbinding aan de fiche van de Waarschuwingslampjes , anders even de dealer raadplegen .

• Paul035

Bij mijn Dacia MCV brandt het waarschuwingslampje voor de deuren altijd heel zwak, dit was al zo vanaf het moment dat we de auto nieuw hadden. Vorig jaar ging hij af en toe fel branden, zonder aanleiding. Nadeel daarbij was dat de instapverlichting dan aan ging en dat heeft een keer mijn accu leeggetrokken. Nou was de accu wel aan z'n einde, die is toen door de ANWB Wegenwacht vervangen door een nieuwe. Ook het alarmsysteem ging regelmatig af, dat kan er mee te maken hebben gehad.

Gisteren heb ik de portierschakelaar links voor laten vervangen, die zou defect zijn geweest. Nu brandt het waarschuwingslampje weer zwak, als vanouds. Toch vraag ik mij af of dit wel de bedoeling is en of anderen met een MCV dit ook hebben. Die van mij is van begin 2008.

• sepm

Ik ben in het bezit van een MCV uit 2008. Ik had dit probleem ook. Na enig speurwerk bleek dat de deur aan de linkerzijde niet geheel sloot.

De sluitzijde in het carroserie zat los waardoor deze niet geheel in de haak van de deur viel. Hierdoor ging de binnenverlichting aan en uit.

Deze sluitzijde heb ik met een torrax weer aangedraaid en het probleem was over.

Gr.

• Paul035

Is het waarschuwingslampje van de portier bij jou nu helemaal uit, wanneer de deuren gesloten zijn, of brandt deze zwak? Ik zit me namelijk af te vragen of ik hiermee terug moet naar de garage. Ik heb tenslotte 1 jaar garantie op de reparaties, dus als dit niet deugt, dan wil ik daar gebruik van maken.

• HenkM

Bij zowel de MCV (2007), Sandero en de Duster zijn (en horen) de lampjes geheel UIT.

• sepm

Als je nog garantie hebt zou ik er zeker niet zelf aan gaan rommelen en bij de garage de boel laten nakijken.