gemiddeld verbruikgatal blijft hangen

• Roemeense Hummer (Ad E te A)

Ik merk dat mijn gemiddeld verbruik, dat word weergegeven op mn boordcomputer soms blijft hangen op 8.4. Als ik dan deze stand reset door enkele seconden op de button te drukken (—-)zie ik dat mijn gemiddeld verbruik nu wel van getal wisselt bij gas geven.

Wie heeft dit ook gemerkt ??

• Oscar

Gemiddeld verbruik veranderd maar heel langzaam, omdat het gemiddeld is.

als je veel stadswerk rijdt, zie je hem wel sneller veranderen.

Groetjes, Oscar.

• kees

8,4 liter is dat op de 100km dan is dat nog geen 1/11,9 is wel een beetje duur misschien even langs de garage .

Ik rij zelf in een 1.6 8v en haal 1/13,2.

• Remco Jan

Wij hebben hetzelfde verbruik (1.6/16V). Qua kilometers schat ik dat 60% snelweg is, en de rest in de stad. De auto hoort niet bij de meest zuinige, en dat terwijl Renault toch wel bekend staat om de hoogwaardige motoren…. (verbruik is overigens redelijk vergelijkbaar met bijv. een Scenic met dezelfde motor).

• Oscar

Ik rij regelmatig een tank leeg met mijn 1.6 16v 7p met alleen maar stadskilometers, en kom dan op een gebruik van ongeveer 1 op 10. Met mijn oude Ford 1.6 16v kwam ik bij vergelijkbaar stadskilometers op 1 op 7.5.

Verbruik in de stad van de mcv vindt ik echt niet hoog in vergelijking tot mijn oude Ford.

Groetjes, Oscar.

• hans(jaapaap)

Wij hebben de 8v

Indien ik net heb getankt (meestal in Vorden ivm de prijs) probeer ik zo zuinig mogelijk naar Ruurlo te rijden

Je ziet dan de verbruikstellel snel afnemen van 13,5 naar 6,1 (is mijn record)

Gemiddeld meestal 7,3l/100km dus wat dat betreft doet die van ons het niet slecht

Ok in Ruurlo en omsteken geen last van files of parkeerproblemen zodat de zgn stadsritjes nooit erg lang duren.

• brumpeer

Wij hebben de 1.6:8mpi: Na bijna 1000 km staat de BC op 7,9/100km = Ongeveer 1 ltr/12,67 km. We waren bij focus1.8: 1ltr/12km gewend. Je hoort ons niet klagen. En de BC geeft inderdaad stabiel het verbruik weer. Ik vind 6,1 heel goed. Terwijl de MCV nou niet ècht zuinig zou zijn… Het is wel een sport om zuiniger te rijden.

Milieu is ook wel belangrijk?