Tectyl of niet ???

  • Blue ottoman

    Hallo mede Daciarijders

    Even een vraag aan de vaklieden onder ons. Wij zijn van plan om onze MCV lang in ons bezit te houden . We rijden ongeveer 10.000 per jaar dus inruilen in een kort termijn lijkt ons zinloos. Maar zou het verstandig zijn om hem nu gelijk een tectylbeurt te geven? of is dat onzin op dit moment ? Ik weet dat er op dit forum al eens onder de aandacht is geweest maar ja alles is weg.

    Heeft iemand hier een zinnige reactie op ? O ja onze Blue Ottoman is nu een week oud .fantastische auto zijn hem nu zuinig aan het inrijden niet boven de 3500 t/pm zoals door velen van de kenners als eens is gezegd.

    zeker tot 25 mei

  • hans(jaapaap)

    10000 per jaar,denk je dat of is dat ervaring (je hebt hem 6 maand en de teller staat op 5000)

    nee dus een week

    Wij dachten dus werkelijk dat we tussen de 15 en 18 duizend uit zouden komen

    we hebben hem nog geen 3 maand en de teller staat al op 6000

    we hadden dus toch beter een wat minder fijne auto moeten kopen

    Over de tectyl ff dit Pas op met de lak want dan vervalt je lakgarantie

  • Blue ottoman

    hallo Hans

    Nee we hebben er ervaring mee 10.000 per jaar is ongeveer wel de max .Maar ja de Dacia is wel een fijne auto dus wie weet loopt dit straks toch nog rap op .

  • Remco Jan

    Het aantal kilometers hangt toch niet van de auto af, maar van waar je naar toe moet, of zie ik dat verkeerd?

  • bissyboy

    Remco Jan schreef:

    >

    > Het aantal kilometers hangt toch niet van de auto af, maar

    > van waar je naar toe moet, of zie ik dat verkeerd?

    nee jan , je ziet het niet verkeerd en ik heb nu nog maar 1500 Km. op de teller en rij er al bijna 3 maand mee of 12 weekends , en denk er ook aan om de wielkasten een extra beurt te geven tegen steenslag en stooizout .

    maar zal eerst overleggen met mijn dealer wat de garantie betreft , er zit trouwens 6 jaar tegen doorroesten maar voorkomen is beter dan genezen.

  • Vinnie

    Kijk alsjeblieft uit met tectyl en underbodycoating, het werkt alleen roestwerend in contact met blank staal. Spuit je het zo in de wielkasten, dan spuit je een laag prut over een reeds goed beschermende laag. Bovendien kun je dan ook niet meer zien wat er gebeurd (roest onder de lak). De lak in de wielkasten is bovendien makkelijker te reinigen dan de ruwere bodycoat.

    Zo kon je vroeger bij een auto hele plakkaten tectyl van de volledig doorgeroeste bodem trekken.

    Onoordeelkundig aangebrachte extra tectyl in de holle delen kan de afwatering bemoeilijken of onmogelijk maken.