Lang getwijfeld, niet gekocht

  • Ronald

    Na lang getwijfeld te hebben, toch gekozen voor een occasion (Seat Altea).

    De lage inruil voor m'n huidige auto gaf de doorslag.

    Mijn dealer bood ruim meer dan Dacia dealers.

    Het bij te betalen bedrag is gelijk aan die van een MCV .

    De site van Ger zal ik nog regelmatig blijven bezoeken, omdat ik het een prettige site vind met leuke verhalen en een hoop gelijk gestemde mensen.

    Wie weet in de toekomst nog eens en Dacia…

    Ronald

  • brumpeer

    Na jarenlang trouwe klant bood mijn ex-forddealer beduidend minder inruilwaarde voor de 10 jaar oude focus1.8: -20 % t.o.v. de MCV-dealer! Een auto brengt na vele jaren en veel kilometers vrij weinig op. Ik verwacht dat de MCV straks redelijk ingeruild kan worden. We zitten er over na te denken over drie jaar, vóór het verlopen van de 3-jarige-garantietermijn in te gaan ruilen. Dus dubben we nu over de 5-jaar-garantie. En een nieuwe MCV is denk ik beduidend goedkoper in aanschaf en vooral onderhoud! En er kan niet zoveel aan kapot, omdat er niet veel extra's in- en aanzitten. Zelfs het verbruik valt mee. Een seat is wel een mooie auto, maar zuinig en praktisch?

  • kees

    Je krijgt bij een andre daeler altijd meer voor je auto terug dat komt nm hierdoor , op een Dacia Logan MCV zit maar heel weing marche omdat hij al zo goedkoop is kunnen ze ook geen hoge inruil geven.

    Ga je naar een ander merk dan zal je zien dat daar de inruil hoger is ,omdat je ook kiest voor een auto waar de marche ook hoger licht.

    Het is gewoon een voor de daelers een kosten baten plaatje.

  • Tine

    Wij kregen voor onze opel astra ruim 200 euri minder terug als de dagwaarde of hoe heet zo iets wat ik op internet had gevonden. De opel was wel bijna 13 jaar oud en leverde nog 765,00 euri op. Bij een ander dealer hadden we misschien 975 euro gekregen, maar echt niet meer. Dus voor ons gold, als we maar iets terug krijgen vinden wij het al best. En de MCV 7p is heel veel meer dan ons Opeltje.

  • brumpeer

    De marge voor een MCV ligt op € 210. Daar zal wat bijkomen voor de extra's. Maar rijk wordt de Renaultdealer er niet van. Maar MCV-ers kopen de auto vanwege het no-nonsens-concept. En daar voelen ze zich goed bij. Vandaar dat enthousiasme.

  • Remco Jan

    Dat er niet zoveel aan kapot kan gaan betwijfel ik. We hebben in een half jaar tijd toch al meer (kleine) kwaaltjes gehad dan de afgelopen 10 jaar met andere merken. Het wordt allemaal wel opgelost onder garantie, maar toch.

  • brumpeer

    Kan gebeuren, maar zolang de lwaaltjes klein zijn en onder de garantie vallen, vind ik dat geen probleem. Al die luxe dingen die kapot gaan, dat kost geld! En die dingen heeft onze MCV niet zo veel…