Parkeersensoren.

• Tine

Wij hebben parkeersensoren op onze Dacia, voor het eerst dat we zo'n luxe kennen. Echter hij piept overal om ook als wij achteruit onze dijk afrijden en er achter ons helemaal niets is, piept hij ontzettend. Heeft dit met de afstelling te maken, want wij moeten wel rekening houden met links een heg en een muurtje en rechts een ijzeren hek. Maar mijn man kan prima richten, maar vindt het onnodig dat hij zo jengelt. Onderaan de dijk moeten we een bochtje maken en hem dan gedeeld met onze twee buren in het achterste hoekje parkeren. (Ik kan dat niet hoor en probeer het niet eens, ik parkeer boven aan de dijk of achterom in een zijstraatje). Dus voor dat laatste stukje is het wel fijn als hij aangeeft voor mijn man dat hij bijna tegen ons bagagekarretje aanzit. Maar die zijdelingse seinen is wel erg overdreven.

Kortom wie heeft hier ook last van en kan zeggen of het een afstellings kwestie is en we even bij de dealer langs moeten?

• janolifant

Hoi Tine

Of ze piepen geen idee, maar ik merk aan de horende passagiers wel dat het piept :-), maar op welke manier kan ik je helaas niet vertellen.

Wij zijn stokdoof ;-)

We werken met LED lampjes in drie kleuren van groen naar geel naar ROOD….

Dat werkt zonder problemen.

Ons systeem is van Loo Systemen uit Tiel, omdat hij dat dagelijks monteert heb ik daar meer vertrouwen (schijnbaar terecht kennelijk) in hem dan de plaatselijke garage, die dat af en toe monteert…

Je mag het testen op de dacia meeting 25 mei a.s

Ze waarschuwen ook als je van opzij (bijvoorbeeld een garagemuur) heel dicht nadert….

Succes verder Tine.

Groetjes Janolifant uit Apeldoorn.

• Frans

Tine, heb je soms een trekhaak op je MCV? Een vriend van mij had een gelijkaardig probleem(wel met een Opel) en bij hem de bleek de trekhaak het probleem te zijn. De censoren zaten te dicht bij de trekhaak.

• HenkM

Wij hebben het originele systeem van Dacia. Dit systeem piept bij ons ook vrij snel maar niet storend. Het systeem “kijkt” ook naar de zijkant.

Onze trekhaak is afneembaar en ik merk geen verschil tussen een gemonteerde trekhaak of als deze verwijderd is.

Het systeem heeft een mogelijkheid om de gevoeligheid in te stellen en het volume van de pieper heeft 3 volume standen. Standaard stond de onze op de hardste stand, deze staat nu dus op de middelste stand (de zachtste stand is uit).

Een en ander kun je lezen in de handleidingen. Mocht je deze niet bij de auto hebben ontvangen kun je ze bij Ger downloaden onder “Documentatie” (3 stuks).

Bij twijfel uiteraard even naar de dealer.

• Fons

Had met mijn MCV ook last het blijven piepen ook al was er geen obstakel. Bij mij was het de ene keer wel en de andere keer niet. Ben vorige week terug geweest bij de dealer en ze hebben de afstelling gewijzigd. Tot nu toe werkt het systeem zoals je mag verwachten. Het blijkt dat het vooral de zijwaarts gerichte sensoren zijn die het probleem veroorzaken. P.S. Ik heb geen trekhaak.

• Tine

Wij hebben wel een trekhaak, die niet afneembaar is. Maar dan denk ik toch dat we er mee naar de dealer moeten om de zijwaartse afstelling bij te stellen. Onze “Stoep” ( in onze streek is dat dus het dijk talud) is niet super breed, maar met een flinke bestelbus kun je ook zonder iets te raken achteruit naar beneden rijden, dus voor de Dacia is er zeker genoeg ruimte. Dus die overdreven waarschuwing hebben we niet nodig.

Daank je voor de reacties, Tine