Bijkopen 2 jaar garantie

• Jup

Binnenkort ben ik één jaar gelukkig met mijn Dacia en vervalt de mogelijkheid om 2 jaar garantie bij te kopen. Omdat ik op dit moment eigenlijk geen idee/reden heb of ik dit nu wel of niet moet doen hoor ik graag enige reacties van andere MCV'ers!?!

• RebelMCV

Beste Jup,

Wij hebben onze MCV net een week,

totaal 5 jaar GarantiePlus genomen tot 100.000 km,

extra kosten € 425 euro.

Het is onze eerste nieuwe auto en we wilden het meteen goed doen

met de garantie, tevens all-risk laten verzekeren.

We willen er dan ook zeker 10 jaar lang mee blijven rijden!

• Tine

Wij hebben voorheen altijd auto's gekocht van 4 jaar en ouder, en dan vallen de eerste jaren de reparaties best wel mee hoor. De echte vervangingsslijtage begint denk ik na 7 a 8 jaar voor het eerst zijn intrede te doen. Dus wij hebben gewoon voor die 3 jaar gekozen en die 425 euri's bespaart. Wel All risk verzekerd, maar omdat wij nu nog in de bovenste bonus malus trede zitten kost dat niet eens zoveel meer.

Ik vraag me dus af of die 2 extra jaren je echt wat opleverd na die 5 jaar of dat het je alleen maar 425,00 euri heeft gekost. Maar dat horen we tegen die tijd wel. Als er Dacia bezitters zijn die na 3 jaar de eerste kosten zouden moeten gaan maken.

• hans(jaapaap)

Met onze laatste auto ,een Renault Kangoo zoveel pech gehad,dat het vertrouwen in Renault totaal weg was.We wilden ook geen Renault meer.Maar wel een betaalbare auto met veel ruimte,dus dan ga je naar Citroen Berlingo,Peugeot Partner kijken.MAAR DAAR PAS IK NIET IN

Toen we dus uiteindelijk bij Dacia aankwamen en de mogelijkheid bestond voor 5 jaar garantie hebben we geen seconde getwijfeld.Hadden we niet zoveel pech met de Kangoo gehad hadden we die 495 waarschijnlijk wel uitgespaard.

Het is een voledig persoonlijke keuze.De een doet wel mee met de staatsloterij en de ander niet.De een zal er profijt van hebben om voor verlenging te kiezen de ander niet.

Wanneer blijkt dat je binnen die 5 jaar al 100000 km hebt gereden wordt het persaldo nog duurder.

De dealer gaf ons de mogelijkheid aan maar zei zelf,de auto is zo degelijk,persoonlijk vond hij het onzin om voor 5 jaar te gaan betalen,Hij heeft het ons zeker niet aangepraat.

• hans(jaapaap)

Ik las de bovenste 2 berichtjes nog eens na en zag dat de 2 jaar extra garantie nu 425 euro kost.Ons koste het 495 euro in 2007.

Is dat zo dat die prijs verlaagd is ?

• Remco Jan

Ik vind 425 euro een hoop geld voor iets dat je waarschijnlijk niet nodig hebt. Het moet wel heel raar lopen als je binnen de garantieperiode zo'n grote reparatie hebt.

Ik zou die 425 euro gewoon apart zetten en inzetten mocht het onverwachts toch nodig zijn. De echt dure reparatie t.g.v. bijvoorbeeld een aanrijding worden toch niet gedekt door deze garantie….

• ad

remco jan,

daar heb je wel gelijk in alleen als er buiten de garantieperiode echt iets mis gaat

kun je wel ergens op terugvallen.en of je dan aan die 425 euro genoeg hebt????

ik heb in ieder geval gekozen voor de extra garantie.het blijft tenslotte techniek die ook defect kan raken.maar zoals aangegeven het blijft een persoonlijke keus.

groet ad

• Bart P

Ik heb ook lopen twijfelen over de verlengde garantie….

Maar waar geven ze nog garantie op als de auto 4 of 5 jaar oud is.

Zal de dealer zich er niet makkelijk vanaf maken en zeggen dat alles slijtage is en

dus niet door de garantie wordt gedekt? Want net als versleten banden, een kapotte uitlaat of het vervangen van de distributieriem valt niet onder de garantie. En als de auto echt problemen zou hebben, dan zijn die vaak al in de eerste 3 jaar boven water gekomen.

Bart P

ad schreef:

>

> remco jan,

> daar heb je wel gelijk in alleen als er buiten de

> garantieperiode echt iets mis gaat

> kun je wel ergens op terugvallen.en of je dan aan die 425

> euro genoeg hebt????

> ik heb in ieder geval gekozen voor de extra garantie.het

> blijft tenslotte techniek die ook defect kan raken.maar zoals

> aangegeven het blijft een persoonlijke keus.

>

> groet ad

• kees

Je moet daar goed over na denken het is 3 jaar of 100.000km volgens mij als je in die 3 jaar net 750000km weg hebt heb je volgens mij nog recht op 25000km garantie.

Rij je dus maar 20000km per jaar dat is dan 60000km in 3 jaar dan heb je toch nog recht op 40000km garantie is ook 2 jaar dus denk goed na of kijk goed de garantie voorwaarden na voordat je die 500 euro neerlegd.

• kees

Ik wil mijn eerder geschreven bericht even corrigeren er staat nm 36 maanden of 100000km er geldt de eerst gehaalde limiet Mijn eerder geschreven verhaal over de KM gaat dus niet op dan is bijkopen dus aantrekkellijk.