de eerste 1500 km

• Chris Gosens

De eerste 1500km zit er op met mijn Dacia Logan MCV 1.6 laureate.

waarom nou juist1500 km,nou dan zitten er inmiddels ook wat meer snelwegkilometers op.

Want ja , op de 60 en 80 km wegen in de Achterhoek kom je niet echt tot een leuk gemiddelde.

Mijn algemene conclusie is: FANTASTISCH IN`T KWADRAAT.!

Gem.verbruik is 7,1 l.op 100km en daar kan ik goed mee leven voor een gewone1600 motor.

Verder heb ik ook niets aan te merken,geen rare kraakjes of bijgeluiden.

De standaard radiomet cd speler functioneert prima, ik heb nooit geloofd in HIFI toestanden met autogeruis op de achtergrond.

Het rijden is een genoegen,schakelen en sturen voelt heel zeker aan en de wegligging is ook prima.

Zou het nu komen omdat ik voorheen een Hyundai H200 gereden heb,of is ie gewoon zo goed.

Voor mij het laatste, gewoon een klasse auto.

• pilo

Heb ook de eerste 1500 km achter de rug.

Kan me helemaal vinden in het verhaal van Chris. Ik kom uit een V70 en de overgang is echt niet groot.

Ik moet alleen wennen aan de “lichte” besturing. Net of de auto af en toe wat zweverig is.

Ik heb hem ook even aan mijn vorige (en ook toekomstige) garagehouder laten zien. hij was zeer te spreken over de motor en de afwerking.

Hij is nogal een Volvo liefhebber en zei heel begerig: “t Is geen Volvo hé?”

Nee zei ik, de stoelen voelen wat hard aan, maar dat komt door het geld,dat ik nu in de portemonnee houd.