Ruitenwissers

• Dirk

Onze MCV gaat alweer 11 maanden mee, bijna 10.000km op de teller en nog steeds erg tevreden.

Het enige minpuntje waar ik vorig jaar na mijn vakantie al over schreef waren de ruitenwissers.

Een half jaar geleden waren er bij de Lidl ruitenwissers in de weekaanbieding, zo goedkoop (vijf euri per stel) dat ik een lachstuip kreeg. Op een maat stond zelfs dat ze geschikt waren voor de Dacia Logan. Setje gekocht en wat bleek? Perfect! Geen gepiep en gekraak meer. Gelijk een reservesetje gehaald.

Ik las net dat deze of komende week de ruitenwissers weer bij de Lidl in het frutselsschap liggen, misschien dat iemand anders nog zijn voordeel er mee kan doen.

• ad

dat heb ik inderdaad al gelezen.

ik ga in ieder geval een (of twee?) setje halen.

groet ad

• hans(jaapaap)

toevallig bij een koopzondag in Zelhem bij de Blokker 2 ruitenwissers (merk Liftime) van 56cm voor 1 euro

Ik dacht dat de maximale maat 55 cm was maar heb er nu orginele renault opzitten (dacht 51cm) dus wil eens proberen met de linkerwisser uit te wisselen

Voor een euro kan ik me er geen buil aanvallen (en de oude als reserve voor onderweg indien dat 1 euro ding toch niet super is)

• kees

De ruitenwissers van de Lidl zullen best goed zijn maar hoe zit het met de levensduur?

Misschien gaan ze wel veel korter mee als de duurdere. en dan is goedkoop toch duurkoop.

• Maloud

Ontzettend bedankt voor de tip !!! Ik heb vandaag 2 setjes gehaald en toen was de beschikbare hoeveelheid Dacia wisserbladen op.

Voor de prijs van één setje kan ik nog niet een enkel rubbertje kopen. Nadat ik de Dacia ruitenwissers had vervangen door de hier aanbevolen Bosch ruitenwissers bleek na drie weken dat de l.ruitenwisserblad kuren begon te vertonen, dus nu gaan we het met Lidl ruitenwisserbladen proberen.

• Oscar

Ik zag vanmorgen dat bij de linkerwisser een ijzerenstripje uitstak. Om schade aan de ruit te voorkomen, gelijk naar Halfords gereden en na opmeten en nameten de Bosch 608S gekocht. Ze passen goed, een iets groter wisoppervlak. Het is niet zo, dat het driehoekje bovenin echt kleiner wordt, ondanks het verschil van 5cm in lengte tussen de wisserbladen. Ik wist me te herinneren dat iemand ze al geplaatsd had. Toen ik op de site van Ger even teruglas, zag ik dat het LindaenRene waren. Bedankt voor de tip.

Groetjes, Oscar.

• Maloud

Het linker ruitenwisserblad begon te strepen zonder aanwijsbare oorzaak zoals takjes o.i.d. na het schoonmaken was het een paar dagen goed, maar het begon het opnieuw, weer schoongemaakt na het blad met de vingers geïnspecteerd te hebben, weer een paar dagen goed. Naar mijn idee zijn de r.w. bladen van Halfords tweede keus Bosch bladen, want ik ben dus absoluut niet tevreden hierover.

Een Hyundai r.w. blad (Santa Fe links) paste ook en sinds die tijd geen strepen meer.

Aangezien dit blad verkoop 16 euro kost en bij Lidl een set 5 euro dacht ik dat het (zeker) de moeite waard was om deze eens te proberen.

O,ja Ook het linkerblad heeft bij de Lidl bladen zo'n mooi spoilertje !!!!!!!

• kees

Probeer ook eens de ruiten goed te onvetten ,Door het opspattende water dat zich heeft vermengd met olie op de straat worden de ruiten vet ook al wis je ze schoon er blijft altijd een dun filmpje wet op de ruit zitten.

Ik maak de ruit altijd schoon met thinner en een krant en onvet de bladen met een citroen schoonmaak midel dit tast de rubbers niet aan.

Heb nu 15000 km gereden en nog steeds de standaard ruitenwissers erop zitten.

• hans(jaapaap)

Hallo Kees

Niet bang dat er een druppeltje thinner op de lak komt?

zal zeker goed ontvetten maar thinner lost ook de lak op

Een kennis van onze buren wrijft zijn ruiten met een of ander goedje in en dan hoeft hij de ruitenwissers helemaal niet te gebruiken.Weet niet wat dat is maar hij gebruikt het vooral bij lange afstandsritten naar Zwitserland waar hij dan 's nachts vertrekt.

• kees

Nee hoor je moet het natuurlijk wel voorzichtig doen en wat die buurman betreft dat is een soort couting ze hebben daar een paar jaar geleden reclame meegemaakt dan druipt het water zo van de ruit ik ken dat spul ook maar hoe het heet weet ik niet meer.