Roestvorming.

• kees

Vandaag 13 April heb ik mijn Dacia eens een grondige beurt gegeven , lekker gepoetst gestofzuigd en het hele interieur gedaan.

Maar toen ik bezig was met de buitenkant en de deurrubbers eens goed onderhanden nam merkte ik dat er roestvorming was ontstaan onder de rubber.

Ik dacht nou dat is maar 1 kant en na inspectie van de andere kant was daar het zelfde aan de hand.

Beste Dacia rijders als ik u was zou ik ook even de rubbers die bij dak lopen even nakijken of er roest onder zit.

De rubbers kunnen heel makkelijk los gemaakt worden en weer terug geplaatst worden er zal geen schade ontstaan.

mvg Kees.

• m.v. l.

dit geval van roest moet je direkt melden bij de dealer

want het zit niet op een plek waar bijvoorbeeld een steentje of iets anders de laklaag heeft kunnen beschadigen. Ik denk dat dit een geval van roest van binnenuit is .kees schreef:

>

> Vandaag 13 April heb ik mijn Dacia eens een grondige beurt

> gegeven , lekker gepoetst gestofzuigd en het hele interieur

> gedaan.

> Maar toen ik bezig was met de buitenkant en de deurrubbers

> eens goed onderhanden nam merkte ik dat er roestvorming was

> ontstaan onder de rubber.

> Ik dacht nou dat is maar 1 kant en na inspectie van de andere

> kant was daar het zelfde aan de hand.

> Beste Dacia rijders als ik u was zou ik ook even de rubbers

> die bij dak lopen even nakijken of er roest onder zit.

> De rubbers kunnen heel makkelijk los gemaakt worden en weer

> terug geplaatst worden er zal geen schade ontstaan.

>

> mvg Kees.

• kees

Ik ga dit morgen ook zeker melden bij mijn daeler maar dit is een bericht aan alle MCV rijders omdat je daar niet kijkt tijdens het schoonmaken is het verstandig even het rubber te verwijderen CQ optetillen en te inspecteren.

• Vinnie

Welke deurrubbers bedoel je? En dan boven, onder, zijkant?

• kees

Beste Dacia rijders als ik u was zou ik ook even de rubbers die bij dak lopen ,

.

Dus de het rubber dat boven de voordeur en achterdeur zit tegen het dak aan,

• Blue ottoman

Hallo Kees

Zou het niet kunnen dat de ijzeren klampjes in de rubberband gaan roesten ipv de dakrand zelf ? Krijg je de roest aanslag niet weggepoetst?

Ik hoor van je hoe het afloopt