Let op roestvorming

• m.v. l.

ik ging gisteren mijn mcv poetsen en merkte bij het linker en rechter achterlicht dat het lamphuis aan de zijkant twee harde plastic puntjes heeft om het lamphuis op afstand te houden van het plaatwerk. Bij de meeste merken zit er een rubberen band tussen het lamphuis en het plaatwerk. De laklaag is door deze methode dus danig beschadigd dat het plaatwerk binnen enkele weken / maanden zal gaan roesten. Ik ga met dit probleem naar dacia omdat ik zeker weet dat dit bij elke mcv het zelfde is. Mijn mcv is pas twee maanden oud en ik ben over het algemeen tevreden met de dacia mcv.

• kees

Begrijp ik goed dat ik dus het achterlicht los moet schroeven met de twee schroeven aan de binnenzijde en dan het achterlicht moet verwijderen om zo de plekjes roest te vinden

• kees

Ik heb even de auto ginspecteerd bedoel je de pennetjes net onder het bovenste scharnier je kan ze zo zien zitten ?

Bij mij niets gezien.

• m.v. l.

als je aan de zijkant van je auto staat en tussen je achterlicht en je plaatwerk kijkt zie je de twee pinnetjes tegen je plaatwerk aan zitten

bij mij is er nog geen roest maar ik kwam er achter toen ik mijn achterlicht losmaakte en zag dat de twee drukpunten al door de laklagen heen waren gegaan

dus dan heb je over enkele maanden beginnende roest.kees schreef:

>

> Ik heb even de auto ginspecteerd bedoel je de pennetjes net

> onder het bovenste scharnier je kan ze zo zien zitten ?

> Bij mij niets gezien.

• HenkM

m.v.l.: bedankt voor de tip.

Ik zal bij de eerst volgende gelegenheid de “lampenkappen” nog eens losschroeven.

Tijdens het aansluiten van de kabels t.b.v. de trekhaak heb ik iig niets gezien van roest.

Mogelijk dat wel de lak belast wordt t.g.v. het drukken van de harde kunststoffen kappen tegen de lak.

Na demontage zal ik (beschadiging of niet) hier glasvezel tape onder plakken om mogelijke latere problemen te voorkomen.

• Frits

Ik heb deze genoemde puntjes ook gezien op de kunstofkappen boven de achterlichten.

Kon zien dat deze door de kleurlak heen waren geschuurd.