stoelverwarming

• Taeke

Hallo allemaal,

Vandaag lag ik op z'n kop in de auto om onder de voorstoelen schoon te maken.

Ik zag dat er een stroomdraad liep vanaf bodem naar de voorkant van de stoel omhoog. Daar zat een stekker netjes met een tierip aan de stoel vast. Achteraan zag ik een draad omlaag komen. Ik had de indruk dat er ook een relais aan vast zat??

Zit er nu alvast een stoelverwarming in die stoelen die niet verder is aangesloten? In het boekje wordt de stoelverwarming genoemd onder het kopje “voorstoelen” en er is dan sprake van een schakelaar die naast de stoel zit. Bij mijn Laureate zit er alleen een loos plasticje op de plek waar die schakelaar zou moeten zitten.

Wie weet hoe dit zit? Het lijkt me geweldig om een stoelverwarming te hebben in dit koude kikkerland…

In hoopvolle afwachting…, Taeke

• HenkM

Taeke,

Bij onze Laureate loopt een kabel vanuit de vloer omhoog naar een connector, hiervandaan loop een kabel naar de achterkant van de stoel.

De bekabeling is voor linker en rechter stoel gelijk.

De genoemde connector zit er t.b.v. het verwijderen van de stoel (zoals bij mij i.v.m. een slecht werkende lendesteun).

Voor zover ik kan zien is er nergens een relais geplaatst.

De kabel zit er in onze MCV t.b.v. het activeren van de zij-aibags(s).

Ik hoop echter dat er NOOIT een stroompje bij wie dan ook doorheen gaat.

Mocht jouw MCV geen zijplofzakjes hebben is er mogelijk sprake van standaard bekabeling.

De optie van stoelverwarming heb ik voor en tijdens de koop van de MCV nergens kunnen vinden. De eerste keer dat ik hier over las was in de handleiding maar qua uitvoering kan dit land afhankelijk zijn.

• spikey

een goed passende stoelverwarming voor de dacia kun je bestellen bij conrad.nl

de prijs is 99 euro . de levering omvat bekabeling zitgedeelte en ruggedeelte en 3 standen inbouwschakelaar. is heel makkelijk in te bouwen zorg wel voor een goed stroompunt i.v.m. hoge wattage.

• Taeke

Welnee Ger, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Fijn weekend!