Postief verbruik Sedan

• edje flevoland

We hebben nu 1200 km met onze Sedan gereden en hebben nu drie keer getankt en wat me nu op valt is dat hij 1:11 1/2 rijdt en dat alleen nog maar bij stads verkeer, zijn er nog meer dacia sedan rijders die ook zo een goede ervaring hebben met hun 1400 of 1600 motor,ik vind het leuk om te weten of dit bij meer sedan rijders voorkomt.

Veder rijden we nog steeds zonder problemen.

Groet Edje Flevoland

• Jan

edje flevoland schreef:

> We hebben nu 1200 km met onze Sedan gereden en hebben nu drie

> keer getankt en wat me nu op valt is dat hij 1:11 1/2 rijdt

> en dat alleen nog maar bij stads verkeer,

Wij hebben een sedan met 1.6 16V motor. Ik heb geen flauw idee wat het verbruik bij stadsverkeer of snelweg is want we rijden alles door elkaar heen binnen 1 tank(beurt).

maar vanaf 0 km heb ik alles bijgehouden en het verbruik over meer dan 1 jaar is gemiddeld 1 : 13,8 en dat kun je hier zien:

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/174231.html

En op dezelfde website vind je nog veel meer verbruiksgegevens.

mvg, Jan

• kees

We hebben nu 1200 km met onze Sedan gereden en hebben nu drie keer getankt .

Ik vind dit wel een beetje een hoog verbruik , ik rij 570km met een volle tank als jij dus 1200km rijd waarbij je 3 keer moet tanken is dat hoog.

3x570km=1710km .

Nu zal hij in de stad natuurlijk wat duurder lopen maar dat scheelt niet zo veel.

Als ik je verhaal goed lees rij je 400km op 1 tank van 50liter is 1l:8.

• kees

Het zal wel zo zijn dat je na 1200km voor de 3e keer hebt getankt , dan kan het wel ja dat is dan 600km op 1tank.

• edje flevoland

Kees, ik heb hem niet helemaal leeg gereden, ik heb ongeveer per keer 44 liter getankt.dus er zat nog ongeveer 6 liter in,dan heb je volgens mij nog tien liter over als je meter niets meer aan geeft, ik heb ongeveer 425 km gereden per tank.

Dit verbruik geld voor de inrij periode.

Ik ga nu even kijken als je hem bij helemaal leeg rij. mischien komen er weer andere getallen naar boven. en dat het verbruik nog beter word of slechter kan ook

natuurlijk.

Groet,Edje Flevolandkees schreef:

>

> Het zal wel zo zijn dat je na 1200km voor de 3e keer hebt

> getankt , dan kan het wel ja dat is dan 600km op 1tank.

• luk wynants

Onze eerste tankbeurt leverde volgend resultaat op: 4,8 l/100 km, da's 1 op 20 !!

Het gaat hier om een ambiance 1.5dci, 85 pk, 7 plaatsen uit belgië.

• robbr

Wij hebben sinds kort een Laureate 1.6 MPI 90 sedan. Op de teller 3020 km.

Verbruik met caravan TEC 450 DB 10.9 per 100km. Zonder caravan 7.2 per 100km (volgens de boardcomp.)