goed nieuws voor ons allen..!

• Taeke

Ik kocht m'n Dacia bij Bochane Ede en dat is me érg goed bevallen.

Kom ik vandaag toevallig (nou ja, toevallig, ik was op zoek naar een Renauld om te zien of die ook zo'n vermaledijd gordelclipje heeft) bij Bochane Veenendaal, aan het eind van de straat waar ik woon, zie ik dat ze daar nu ineens óók de Dacia leveren! Dat was twee weken terug niet zo…

Op mijn vraag of ze dan ook m'n MCV kunnen servicen kwam een soepel antwoord: “Natuurlijk, jouw auto staat automatisch ook bij ons geregistreerd”.

Da's mooi makkelijk..! Maar ik weet nog niet of ik zomaar afscheid ga nemen van Bochane Ede, waar ik me bijzonder prettig voel.

“May the best man win”, zoals het in de business geldt. Maar voorlopig rij ik nog even die drie straten verder naar de…

Maar dat je inmiddels zo vlot overal terecht kunt geeft me wel een gevoel van rust. Ik hoop dat Renauld in Frankrijk, waar ik als rasechte Nederlander vaak vertoef, ook zo bekend is met onze exotische variant…

• Remco Jan

De Dacia is opgebouwd met componenten uit het Renault magazijn, dus je mag verwachten dat ze dat in Frankrijk wel kunnen repareren, mocht het ooit nodig zijn. Aan de andere kant, het zijn en blijven Fransen daar in Frankrijk, dus je weet maar nooit.

• Reginald P.

Hoi Taeke,

Wat Dacia in Frankrijk betreft: als je op internet gaat zoeken zul je vast meer en recentere cijfers vinden (daar heb ik nu na m'n late dienst op zondag echter geen puf meer voor… ;) ) maar volgens ‘l’Argus de l'Automobile voitures neuves 2008' van vorige zomer verkocht Dacia in 2006 ('zes'!) al 18.742 auto's in Frankrijk, en dat was dus nog zònder de MCV…

Sedans dus, waarvan de helft diesel. Uitgebreide ervaring, hebben ze daar ondertussen dus al. Toen ik in juli in Frankrijk was (en ik nog niet eens van plan was direct een MCV te kopen en dus nog niet als ‘n visuele aas gierde op elke te spotten Dacia…) en genoemd tijdschrift kocht, stond er zelfs in het piepkleine boerendorpje waar wij kampeerden al ’n Logan Sedan…

In augustus was ik weer in Frankrijk, had ondertussen m'n MCV besteld en toen begonnen ook die me daar al stevig op te vallen. Geen zorgen dus, wat betreft Renault-dealers in Frankrijk en hun bekendheid met het fenomeen Dacia… Testbladen staan daar overigens ook regelmatig vol met allerlei (vergelijkings)testen, belangstelling genoeg voor dit in essentie gewoon Franse ontwerp en zelfs de ‘gebruikte wagens’-pers schrijft al lovend over de Logan.

Groet,

Reginald

• pilo

Elk jaar gaan we 5 of 6 weken naar Frankrijk en ik heb vorig jaar ook nogal wat Dacia's gezien. Overwegend Sedans trouwens.

We gaan binnenkort weer en ik probeer er via de site van Dacia Frankrijk achter te komen, waar de Dacia dealers zitten. En dat gaat net een slag lastiger dan hier in Nederland. Je moet eerst (als franse potentiële klant) een vraag formuleren en dan neemt daarna de dealer bij je in de buurt contact met je op.

In het stadje waar we zitten is op loopafstand een Renault dealer, maar ik blijf toch proberen een Dacia daeler in de buurt te vinden.

• edwin

Wat is het verschil tussen een renault en dacia dealer pilo ?

gr edwin

• pilo

edwin schreef:

>

> Wat is het verschil tussen een renault en dacia dealer pilo ?

> gr edwin

Aardige vraag Edwin.

Het verschil is in Nederland niet zo groot, alhoewel er hier en daar Dacia's verkocht worden door een NIET Renault dealer. Autodrome Assen bijvoorbeeld. De hoofdvestiging van Autodrome in Hoogeveen is ook Renault dealer, maar in Assen zit een “zelfstandige” Renault dealer (zonder Dacia). Ik zie mezelf daar niet zo snel heen gaan.

In Frankrijk weet ik niet hoe de verhoudingen liggen. Het wemelt er van de plaatselijke piepkleine Renault dealers. Met die in de plaats waar wij altijd zijn heb ik geen goede ervaringen.