zijraam stuk gesprongen

• edwin

Gistermiddag op de snelweg sprong opeens ons zijraam stuk aan de bestuurderskant,veel glas op me schoot en op achterbank gekregen, ik had gelukkig een zonnebril op ,maar de schrik zat er goed in,auto beschadigd aan de deuren en achterscherm door glasscherven, ik vraag me af of dit ook onder dacia garantie valt? en of er meer gevallen bekend zijn

gr edwin

• Remco Jan

Ik heb dit een paar jaar terug ook eens gehad met een andere auto. Achteraf bleek dat er een inbraakpoging was gedaan en dat het portier was geforceerd waardoor het glas onder spanning was komen te staan. Is dit bij jou misschien ook het geval. Ik kan niet zo gauw een andere situatie voorstellen waardoor de zijruit zomaar zou breken.

• edwin

Er is geen schade aan me slot of deur door een inbraak poging

gr edwin

• elfred

Hoi,

Bij een bepaald type “Golf” sprongen de achterruiten er ook spontaan uit.

Verkeerde spanning op de ruit.

groet , Elfred.

• kees

Dit kan natuurlijk ook gebeurd zijn door een opspattend steentje van een passerende auto en dit valt denk ik niet onder de garantie tenzij het een fabrieks fout is maar dat gaan ze natuurlijk eerst onderzoeken

Ze zullen natuurlijk heellang geen schuldt bekennen zou gewoon je verzekering inschakellen en gewoon de ruit claimen en de bon aan de dealer geven met een klachten brief.

• edwin

Er reed niemand in de buurt op de snelweg dus dat steentje lijkt me niet mogelijk

gr edwin

• Remco Jan

Bij een voor- of achterruit kan ik me wat voorstellen bij een te hoge spanning, maar een zijruit zit in principe niet strak in de deur.

Edwin, ging de ruit wel soepel open en dicht voordat dit gebeurde?

• edwin

Volgens me vrouw ging het raam soepel open/dicht,het raam vind ik niet erg maar wel de lak schade aan de zijkant

gr edwin

• Maloud

Ik kan de situatie ter plekke en er wordt daar aan de zijkanten nogal aan de grond gewerkt. Bovendien waaide het nogal.

Misschien is er een ‘object’ zijdelings naar je auto toegeblazen.

Maar het blijft ‘lullig’ !!!

Weet je zeker dat er niet op je geschoten is, je zit pal bij een gebed waar ook wel gejaagd wordt !!!

• RebelMCV

Je hebt geluk gehad met het moment van je gesprongen raam,

helemaal met het feit dat het rustig was op de snelweg.

Stel dat je op een druk tijdstip van schrik een ruk aan het stuur

had gegeven…

Ik heb ook hetzelfde meegemaakt met een oude Toyota Starlet

op mijn vakantie in Friesland in 1998, het was een draairaam

en het mechanisme in de deur was ontzet.

Ineens kantelde het zijraam naar me toe.

De auto stond stil en ik probeerde het raam terug te plaatsen in de juiste stand,

maar het spatte in mijn handen uit elkaar…

Enkele schrammen op mijn handen en een ritje Carglass in Leeuwarden.

Die hebben toen een noodruit geplaatst.