ruitenwissers

• JP

Gisteren voor de eerste keer met mijn enkele weken oude Dacia Logan MCV in een fikse regenbui gereden. Uiteraard moesten daarbij de originele ruitenwissers hun werk doen, maar dit ging met erg veel herrie (piepend geluid) en strepen gepaard. M.a.w. geen succes. Om problemen te voorkomen (rubberslijtage ruitenwisser en daardoor krassen op voorruit) heden naar mijn dealer Cuelenaere Van der Boom in Goirle geweest. Werkplaatschef had er alle begrip voor dat ik de ruitenwissers vervangen wilde hebben door een set wissers van betere kwaliteit. Toen hij echter bij Dacia ging informeren of vervangen van deze wissers onder de garantie viel, kreeg hij een ontkennend antwoord, waar met Dacia ook niet over te discussiëren viel. Werkplaatschef vond echter mijn klacht terecht en heeft op kosten van de dealer ruitenwissers vervangen door een prima set Valeo wisserbladen (zitten ook op Renault).

Een minpunt voor Dacia, maar klasse van mijn dealer!

• Wiend

Je doet toch zaken met de dealer, niet met Dacia Nederland? Als jij een garantieclaim hebt moet degene die jou de auto verkocht heeft de claim afhandelen. Of ze dat met Dacia Nederland afhandelen is jouw probleem niet.

Gevoelsmatig zou je zeggen dat de dealer goede service verleend heeft, maar dat is dus niet zo, door het probleem op een partij af te wentelen waar jij verder niets mee te maken hebt.

Wat had je gedaan als ze je GEEN andere ruitenwissers gegeven hadden?

• pilo

De problemen met de standaard ruitenwissers waarmee de MCV is uitgerust zij al veel langer bekend. Er is ook al vaak op deze startpagina en op de site van Ger over geschreven.

Mijn dealer had al ongevraagd op de nieuwe MCV de bladen vervangen voor betere van 55 cm.

• remcojan

Normaal gesproken vallen slijtagegevoelige onderdelen, zoals ruitenwissers, niet onder garantie. In dit geval lijkt me dat we het over een slecht product hebben, omdat de ruitenwissers nog niet versleten kunnen zijn. De dealer moet dit dan vervangen en maar zien dat zij de kosten van de importeur terug kunnen krijgen.

• Gino

Ik hadook last van piepende bladen.Heb al een dikke 12.000 km

en vanddag de bladen verwisseld met BOSCH 550 S

Deze zijn 5 cm langer en hebben aan de bestuurderszijde een spoiler.

Prijs met korting € 30,00

Gino