Nieuwe Dacia?

• Avaka

Hallo Allemaal!

Zit sinds kort regelmatig hier te lezen en ook op de prachtige en zeer informatieve site van Ger. Ben op dit moment serieus aan het kijken naar de MCV in 7 zits uitvoering. We hebben uitgebreid anderhalve dag kunnen proefrijden (zakelijke auto was in reparatie). Mijn ervaring is dat deze goedkope ‘oostblok’ auto supergoed rijdt. Goed stuurt (beetje indirect maar dat was ik ook gewend met mijn huidige auto) en dat de 1600 16 klepper met 105pk zeer soepel loopt (zelfde motor als bijvoorbeeld in de Scenic zit). Daarbij is de MCV helemaal niet rumoerig (Laureate uitvoering). Piepjes en kraakjes heb ik niet gehoord. Deuren sluiten met een mooie droge boem, dus niet rinkeldekletter zoals andere goedkope auto's. De Logan is zeer eenvoudig/sober uitgevoerd. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld het dashboard dat uit één stuk hard plastic bestaat. Geen sierlijsten of stripjes. Geen toeters en bellen. Bij de zevenzitter kan je de achteruitkijk spiegel net zo goed weggooien want je ziet toch niks naar achteren (bijna niks). De instap naar de achterste 6e en 7e zitplaats is heel goed. Je klapt de middenbank in 2 handelingen probleemloos en snel dubbel en instappen maar. Drie volwassenen passen met gemak op de achterbank. De bestuurdersstoel is in hoogte verstelbaar (Laureate). Je zit mooi hoog en kijkt riant boven het verkeer uit. De standaard radio/CD speler is eenvoudig maar wel goed. De standaard speakers klinken erg beroerd, vervangen dus. Ook heb ik gisteren nog gezien dat op een spiksplinternieuwe MCV de ruitenwisser uitelkaar lag. Heb de verkoper er maar even op gewezen. Was een bekend probleem zei die. Mijn reactie: dat worden dus een stel goede ruitenwissers als ik die auto bij je ga kopen. Verder zijn die achterdeurtjes dus echt super handig. Veel handiger dan een klep. Mooi is anders…..dat wel….maar dat interesseert me niet.

NB: Ger, ik heb me gisteren geregistreerd op je site, bevestiging gehad dat dit geslaagd was maar nog geen email met registratie link…. Kna je daar even naar kijken?

• pilo

Prachtige beschrijving van hoe een automobilist tot herbezinning komt.

Eerst nog wat onzekerheid over de keuze (oostblok), dan de openbaring (rijdt supergoed, soepele motor) en dan de aanvaarding (speakers aanpassen, ruitenwisser).

Je ziet jezelf er al in rijden en begrijpt dat je een belangrijke beslissing hebt genomen.

Je zult nog veel plezier beleven van je stap en veel leren van deze site en die van Ger.

Gefeliciteerd

• Avaka

Ha ha ha, kom je hier voor het eerst op dit forum word je direct psychosomatisch ontleed. Nou bedankt hoor maar je analyse klopt goed. Hoewel ik altijd al een ‘bezonnen’ autorijder ben geweest. Heb zelfs eerder een Roemeense auto gehad. Een Citroen Axel. Dat was dus wel een slechte keus. Niet vanwege de rij-eigenschappen maar wel vanwege de kwaliteit. Roesten dat ding! Later is ie overleden door een spontaan vastgelopen motor……..

Voor wat betreft de Dacia is de knoop bijna doorgehakt. Weet alleen nog niet waar ik ga kopen, hangt een beetje van de onderhandelingen af. Krijg wel erg weinig voor mijn huidige prachtige (maar te kleine) auto terug. Dat wordt handje klap!

• pilo

Inruil bij de koop van een MCV valt vaak tegen. Heeft te maken met de lage winstmarge.

Probeer hem particulier via bijv. Marktplaats te verkopen. Is mij ook gelukt en met een veel beter resultaat dan inruil bij de dealer.

• Aletta

Bijna gefeliciteerd Avaka.

En weet je….hoe langer je naar de MCV kijkt hoe mooier hij wordt .

Dus snel bestellen, Heerlijke auto om mee te rijden.