6 personen en bagage

• Mar

Wij denken aan een Dacia Logan MCV. We hebben 4 kinderen.

Een beperking lijkt ons dat er niet een volledige stoel verwijderd kan worden (zoals bijvoorbeeld bij een Espace). Als ik het goed zie kan er alleen een stoel op de 2e of 3e rij neergeklapt worden.

Kunnen hier koffers of een kinderwagen op gezet worden? Of schuift het er af?

Wie heeft ervaring met 4 (kleine) kinderen en dan vakantiebagage?

Mar

• piewie

Ook hier vier kinderen en het probleem dat je op de derde zitrij geen zitting weg kunt klappen. (zoals in onze vorige wagen, Space Wagon wel kon)

Op de tweede zitrij kun je 1/3 wegklappen, (zitting naar voren) daar past wel een kinderwagentje (denk ik) of zoals in ons geval een grote koelbox. (of de boodschappen voor de meer allerdaagse reisjes)

• Frans

Het is bij ons een regelmatig terugkerende ergernis. Op vakantie met 4 kleintjes betekent bij ons: dakkoffer! En sporttassen op de grond voor de banken. Geen kinderwagen maar een buggy meenemen. Zoveel mogelijk op de vakantiebestemming kopen en zo ruimte sparen. Aanhanger kan ook handig zijn maar daar heb ik een hekel aan dus die gebruik ik niet..

Losse dingen plaatsen op de neergeklapte rugleuning van de 3e rij (los van het feit dat de ruimte beperkt is) is gewoon gevaarlijk. Je kunt het nergens vastzetten.

Puur voor de Dacia gegaan vanwege prijs/kwaliteit verhouding.

Overigens is het ook bij de bouwmarkt vaak niet handig: planken, balken of gipsplaten meenemen betekent direct een stoelendans met kinderzitjes of boven je macht tillen op dakdragers.

Puur voor de Dacia gegaan vanwege prijs/kwaliteit verhouding. Verder willen we er lang mee doen en t.z.t. lost het probleem zich vanzelf op: geen kinderwagens en zitjes meer nodig en dan is het huis ook af :-)

.

• Han

Ik heb zelf ook 4 kinderen; gaan inmiddels niet meer mee op vakantie. Heb een Renault Nevada, Mitsibishi Spacewagen en een Hyundai Trajet gereden, allemaal met een extra achterbank/extra stoelen. En nu dan een MCV. Ook met een skibox had ik te weinig ruimte voor de camping.

Ik heb een aantal jaren geleden een (2e hands) fietsendrager van Masterload gekocht, daarop plaatste ik een bagagebox, ook van Masterload, inhoud ruim 200 liter. Daarin deed ik dan allerlei lichte dingen, maar met veel volume.

Ik heb daar heel veel plezier van gehad.

Ik heb gezien dat ze op Marktplaats worden aangeboden –> zoekterm Masterload.

Veel succes ermee!!

Han

• marcel

Han, da s een mooi idee.

Weet jij zo of die combi er ook is voor een drager van 4 fietsen met zo n bagagebak?

• Han

Marcel,

voorzover ik weet, past de bagagebak alleen maar op de drager voor 2 fietsen.

Han