Kleine mankementjes

• kees

Beste Dacia rijders ik heb nu zo.,n 10 maanden mijn Dacia Loagan MCV 7 p

en begin nu toch wat kleine mankementjes te vertonen,

Zo is er al 2 keer een klemmetje afgebroken van het zij vakje zit er een rare rammel in de bestuurders deur ( waarschijnlijk raam mechanisme of deurslot ) .

Van linkerachter deur achterdeur is het slot kapot dit bemerkte ik omdat mijn zoontje bij zo,n 60km ineens de deur open deed terwijl hij op het kinderslot zat ????.

En is al twee keer de accu pool losgeraakt en dan staat de auto op de rijksweg ineens spontaan stil gelukkig niet druk geweest dus kon de auto veilig op de vluchtstrook parkeren.

Zijn er toevallig nog meer Dacia bezitters die al wat langer rijden die dit soort probleempjes hebben of gehad hebben en hoe hebben jullie dit opgelost zelf of de dealer en deden die moeilijk of waren ze zeer meewerkend.

• jan

Hallo Kees,

Jij noemt nogal wat op!!!!

Ik rijd nog maar vanaf 1 maand dacia en heb nog geen klachten.

Maar ik schrik er wel van wat jij allemaal al heb meegemaakt.

Ik hoop voor jou dat het hierbij blijft!!!

groet,Jan

• Remco Jan

Ik heb het niet zo extreem als wat jij noemt, maar na een aantal maanden neemt de hoeveelheid rammels e.d. wel toe. Bij ons rammelt het handschoenenkastje nogal (het lijkt ook een beetje scheef te zitten). Het rammelen in de deur hebben wij ook gehad, en dat bleek te liggen aan de deuruithouder die niet was vastgeschroeft (!) bij productie.

Het zijn allemaal kleine dingetjes, maar het is wel jammer. Het zijn namelijk allemaal dingen die niet hoeven, en bij productie ook niets extra's kosten.

De kinderslotpalletjes zijn inderdaad niet erg betrouwbaar. Als je er langsloopt bij het uitstappen kan je ze al verzetten. Goed opletten daarbij.

• kees

De kleine mankementjes die ik heb kunnen altijd voorkomen .

Hij staat vandaag 05.05.2008 bij de garage om al deze dingen te verhelpen en heb hier vertrouwen in dat het goed gedaan wordt.

En het kinderslot waar ik over schreef werkt helemaal niet meer ( deur kan niet meer op kinderslot ) .

Heb ook even de piep doorgegeven die hier op het forum al eens eerder is genoemd , het blijkt uit de remtrommel te komen van de achterrem hier zitten nm 2 veertjes in en die staan droog ook Renault,s hebben hier last van.

• piewie

Logans worden dus ook op maandagmorgen gemaakt?

• kees

Ja en de rest van de week anders lopen ze straks weer achter.

• erwin

wat is een deuruithouder en waar zit die???

• kees

Zo auto opgehaald en top hoor petje af voor Kerkhoff/Visscher alle kleine probleempjes verholpen ,hij is weer als nieuw.

• kees

O,ja de rammel in de deur bleek de dwarsbalk te zijn in de deur deze zat niet goed gemonteerd ( extra steun voor zijdelingse aanrijding ).

• Remco Jan

Dat is dat metaalkleurige beugeltje wat bij de portierscharnieren zit. Ik weet niet of het ook officieel deuruithouder heet.