Hoe bevalt een Logan MCV?

• Olaf

Hallo,

Ik zou graag van iemand willen weten die al een geruime tijd in een Logon MCV 16v 105 5 zits benzine rijd wat zijn ervaringen zijn met deze wagen. Ben namelijk aan het twijfelen of ik mijn huidige auto Toyota Corolla 1.4 wagon zal inruilen voor een Dacia Logan MCV.

Ben alleen de Toyota gewend en ben zo benieuwd of de MCV ook zo soepel schakelt en rijd als mijn Toyota.

Ik denk dat ik op luxe moet inleveren maar de MCV is naar mijn mening ruimer dan een Toyota Wagon.

Moet ik nog kiezen tussen een 5 of 7 zits als ik hoofdzakelijk vier zitplaatsen (gezin met twee kinderen) moet benutten?

• Remco Jan

Prijs-kwaliteit van de MCV is prima. Of je inlevert qua luxe hangt af van hoe oud jouw huidige Toyota is. Vergeleken met de meeste nieuwe auto's is de MCV niet superluxe, t.o.v. oudere auto's valt het wel mee.

• piewie

Ik ruilde een space wagon van 1998 in tegen een mcv. Met de extra opties is de luxe en het rijcomfort van een nieuwe mcv vergelijkbaar met een tien jaar oude japanner. Heb zelf ook diverse corolla's gehad. Het rijdt toch heel anders. Je moet het gewoon een middagje uitproberen en ‘voelen’.

Als je niet regelmatig met meer dan vijf personen in de wagen moet rijden zou ik een 5 pp nemen. Die is goedkoper en je hebt die derde bank niet opgeklapt in je bagageruimte of garage staan. Je mist dan wel de uitzetraampjes achterin.

Nog een leuke bijkomstigheid: Een MCV is goedkoper in de verzekering dan een corrolla, omdat de premie gebaseerd is op de nieuwwaarde.

• Wendy

Moet ik nog kiezen tussen een 5 of 7 zits als ik hoofdzakelijk vier zitplaatsen (gezin met twee kinderen) moet benutten?

Hallo,

Ik zou ook met twee kinderen kiezen voor de 7 zits.

Het is namelijk zo dat je niet alleen een extra bank krijgt maar ook:

-ramen die open kunnen achterin (makkelijk voor luchten of een hond)

-extra verlichting achterin

-houder voor grote flessen aan beide kanten

-mooier afgewerkt achterin

De bank is er vrij makkelijk uit te halen en opgeklapt neemt hij ook niet zoveel ruimte in beslag.

Het is zelfts zo dat als wij volwassenen meenemen dat ze liever helemaal achterin zitten omdat de derde zitrij veel meer beenruimte heeft dan de tweede.

Dus voor het geld zou ik de derde zitrij erbij doen en alle luxe die daarbij komt.

Succes met je keuze !!!!!

Wendy