Op zich een leuke vergelijking tussen een paar ‘concurrenten’. Gaat om de Renault Kangoo Family, de Citroen Xsara Picasso en de Dacia Logan MCV. Allemaal in de 1.6 liter uitvoering. En eigenlijk komt de MCV eruit als overwinnaar.
Maar waarom zijn de Renault en de Citroen wel in de 16 klepper uitvoering getest (beide 110PK) en is er bij de MCV gekozen voor de 8 klepper van 87PK? Dat is toch een gemiste kans?!
De Dacia scoort goed maar oa niet op verbruik en rumoer. Maar een 8 klepper is per definitie lawaaiiger en ook minder zuinig (in theorie). Ondanks dat de MCV als ‘beste’ uit de test komt vind ik het onbegrijpelijk dat Autoweek deze keus heeft gemaakt.
NB: Overigens heb ik binnen dit artikel niks gemerkt van ‘underdog’ gevoelens en/of schrijfwijze. Sterker nog: op de voorpagina staat de MCV met het bijschrift “Bewezen toppertje”.