Weekje Italië

• Maloud

Op 1 mei zijn we voor een weekje vertrokken naar het Comomeer in Italië. De heenreis was de eerste echt grote rit. (1000 km). Het Fenomeen Dacia Logan MCV heeft zich keurig gehouden, met 4 volwassenen, 1 kind, veel bagage en een schoonmoederbak op dak, pittig rijdend, rond de 140 km/h 1:10,5 is naar mijn idee niet slecht.

Echter waar ik het meest van op keek was de lichamelijke toestand van de bestuurder. (ik) Natuurlijk ben je na 1000 km moe, maar het lichamelijke t.o.v. de stoel en zithouding zijn FENOMENAAL !!! Nog Nooit, nooit, nooit heb ik zo'n geweldige auto - zitpositie ervaren. Ook mijn mede passagiers (vrouw - kind en mijn vader en moeder) roemden het lekkere zitten van de Dacia.

Binnenkort zal ik er een verslag van doen.

• pilo

Geweldig verhaal Maloud!!!!

Binnenkort gaan we op vakantie naar Frankrijk en rijden dan 1200 km. Meestal in één keer.Met de vorige auto was dat geen probleem.

Ik ben nogal aan de maat en vroeg me af hoe dat zou gaan qua zitcomfort.

Intussen hebben we al ontdekt dat de MCV prettig rijdt, en uitstekend zit.

Jou ervaring op de lange afstand geeft vertrouwen.

• Avaka

Dat je na een lange rit minder vermoeid uit een MCV stapt komt vooral omdat je rechtop zit. De rugbelasting is in zo'n rechte stoel veel en veel lager. Verder zit de stoel ook prima. Typische Renault zit. Wel is het zo dat voor mensen met lange benen de zitting iets langer had kunnen zijn. In de Laureate uitvoering is de stoel in hoogte verstelbaar en zit er ook nog een instelbare lende steun in de stoel gebouwd. Zelf vind ik dat altijd erg prettig een beetje extra steun in de onderrug. Niet dat ik rugklachten heb ofzo maar het dwingt je tot een betere zitpositie (rechtop dus).

• janolifant

Sterker nog in 10 dagen hebben mijn dochter in ik 15 landen doorkruisd in 5544 km waarvan we 8 overnachtingen gewoon in de dacia hebben gedaan :-) Geen enkel probleem met de auto gehad. Was een heerlijke rij vakantie met een tussen stop van 2 dagen aan de Italiaanse kust waar heerlijk toeven was. De teller staat ondertussen ver over de 33000km. Mijn dochter sliep ivm privacy op de 3e zitrij en ik meestal op een gestrekte bestuurders stoel…