Vering: verschil 5 en 7 zitter?

  • Avaka

    Zit er een verschil in de achtervering wanneer je een 5- of een 7-zitter besteld?

    Op mijn huidige auto (station) heb ik destijds hulpveren gezet omdat met 5 personen, de koffer vol, dakkoffer bovenop en de fietsdrager achterop, de achterveren soms tegen de aanslag liepen (drempels).

    Hoe is dat bij een MCV als die helemaal volgepakt is? Ervarings deskundigen?

  • Reginald P.

    Hoi!

    Beetje gecombineerde reactie op deze post en die van Maloud en anderen…

    Met de Mei-dagen er 5 wat meer zuidelijk vertoeft: ruim 1500 kilometer in 5 dagen; geen enorme afstanden per dag dus maar toch redelijk representatief qua ‘reis-intensiviteit’…

    Zeker qua belading: iets van 340 kilo aan ‘mens’ en ruim meer dan 100 kilo aan bagage in de ‘achterbak’ (waaronder zware apparatuur). De auto had qua beladings-capaciteit duidelijk nog ‘over’ en het woord ‘hulpveer’ kwam niet eens in de buurt van m'n gedachten: SUPER-wegligging. Gewoon heel strak en veilig; niet de minste neiging tot deinen of ‘dweilen’.

    Het (zit)comfort en de passagiersruimte waren meer dan toereikend en ik als bestuurder zie dan ook niet het minst op tegen bv. 1000km aan 'n stuk, van de zomer.

    Flink ‘aanpokend’ door de Ardennen, heuvel-op-heuvel-af, een flink stuk file maar ook de 150 af en toe aantikkend resulteerde in iets van 1 op 11 met mijn 1.4 MPI, die overigens boven verwachting presteerde; ik zou er onder dezelfde omstandigheden zelfs ook nog zorgeloos een klein bagagekarretje achter durven hangen.

    Ik heb zin in de zomer!

    Reginald

  • Avaka

    Kijk, dát zijn berichten die ik graag lees. Het lijkt er dus op dat de MCV echt gebouwd is op rijden met lekker veel belading. Deze auto begint voor mij steeds aantrekkelijker te worden….. :)

  • janolifant

    Zelfs mijn mijn gevoelige onder-rug niet een keer pijn gehad tijdens onze roadtrip door 15 landen in 10 dagen en 8 “dacia-hotel” overnachtingen! Dat vond ik een leuke opsteker! Heb 5544km zonder enige makke aan mijzelf en aan de Dacia kunnen rijden. Top was dat!