Hoi!
Beetje gecombineerde reactie op deze post en die van Maloud en anderen…
Met de Mei-dagen er 5 wat meer zuidelijk vertoeft: ruim 1500 kilometer in 5 dagen; geen enorme afstanden per dag dus maar toch redelijk representatief qua ‘reis-intensiviteit’…
Zeker qua belading: iets van 340 kilo aan ‘mens’ en ruim meer dan 100 kilo aan bagage in de ‘achterbak’ (waaronder zware apparatuur). De auto had qua beladings-capaciteit duidelijk nog ‘over’ en het woord ‘hulpveer’ kwam niet eens in de buurt van m'n gedachten: SUPER-wegligging. Gewoon heel strak en veilig; niet de minste neiging tot deinen of ‘dweilen’.
Het (zit)comfort en de passagiersruimte waren meer dan toereikend en ik als bestuurder zie dan ook niet het minst op tegen bv. 1000km aan 'n stuk, van de zomer.
Flink ‘aanpokend’ door de Ardennen, heuvel-op-heuvel-af, een flink stuk file maar ook de 150 af en toe aantikkend resulteerde in iets van 1 op 11 met mijn 1.4 MPI, die overigens boven verwachting presteerde; ik zou er onder dezelfde omstandigheden zelfs ook nog zorgeloos een klein bagagekarretje achter durven hangen.
Ik heb zin in de zomer!
Reginald