ruitenwisser maakt kras

• PEB

Vandaag kwam ik erachter dat het wisserblad verschoven is waardoor het uiteinde van de ruitenwisser (metaal!!) een lelijke kras (boog) in de voorruit heeft gemaakt.

Na 4 maanden mag zo'n ruitenwisserblad toch niet kapot gaan?

Ben benieuwd of de ruit te repareren is en zal zeker aanspraak gaan maken op garantie!

Zijn er meer mensen die dit hebben “meegemaakt”?

• Rene62

Ik reed gisteren in een regenbui en de rechter ruitenwisser maakte een krassend geluid.Ik ben toen meteen gestopt en zag toen dat de metalen strip van de ruitenwisser was verschoven.Ik heb die toen weer op zijn plek kunnen schuiven maar ik heb nu ook een kras in mijn voorruit.Ik heb onze dealer gebeld en ga volgende week even bij hem langs en ze maken dan een foto van de ruit.Die foto sturen ze dan op naar Dacia.Ze gaan dan bekijken of het onder fabrieksgarantie valt en wie of dan de kosten betaald ,de dealer of Dacia.Ook wil meteen andere ruitenwissers van de dealer want als die metalen strips zo gemakkelijk kunnen verschuiven dan kun je op de volgende kras wachten.We wachten volgende week maar effe af hoe dit wordt opgelost.

Rene

• ad

ik was vanmiddag de auto een beetje aan het inspecteren en

wat blijkt nu, ik merkte dat het rubber van de ruitenwisser aan

de ruit zat “ vastgeplakt ”.het was toen nog steeds droog.

wat zou er gebeurd zijn als ik ze aan had gezet?

zou dan het rubber loslaten van de metalen houder?

het zijn nog de originele ruitenwissers.

ik ga ze dit weekend vervangen want in zulke problemen heb ik

geen zin ook al valt dit binnen de garantie.

groet ad

• JP

Hoi PEB, zie mijn reactie d.d. 24-4-2008

Hopelijk heb jij ook zo'n goede dealer.

Groetjes,

Joost

Auteur: JP (—.speed.planet.nl)

Datum: 24-04-2008 12:46

Gisteren voor de eerste keer met mijn enkele weken oude Dacia Logan MCV in een fikse regenbui gereden. Uiteraard moesten daarbij de originele ruitenwissers hun werk doen, maar dit ging met erg veel herrie (piepend geluid) en strepen gepaard. M.a.w. geen succes. Om problemen te voorkomen (rubberslijtage ruitenwisser en daardoor krassen op voorruit) heden naar mijn dealer Cuelenaere Van der Boom in Goirle geweest. Werkplaatschef had er alle begrip voor dat ik de ruitenwissers vervangen wilde hebben door een set wissers van betere kwaliteit. Toen hij echter bij Dacia ging informeren of vervangen van deze wissers onder de garantie viel, kreeg hij een ontkennend antwoord, waar met Dacia ook niet over te discussiëren viel. Werkplaatschef vond echter mijn klacht terecht en heeft op kosten van de dealer ruitenwissers vervangen door een prima set Valeo wisserbladen (zitten ook op Renault).

Een minpunt voor Dacia, maar klasse van mijn dealer!

• JP

Sorry, mijn bericht is bedoeld voor Ad!

• Pilo

Als er meer mensen tegen dit probleem aanlopen, neem dan meteen nieuwe wisserbladen van 55cm. Die passen perfect en wissen een groter deel van de voorruit.

• ad

ik heb eens ergens gelezen over een setje met twee verschillende maten

was dit niet de bosch twin 608?? (maten 52 en 60 cm?)

heeft iemand die mischien al gemonteerd en zo ja, hoe bevallen die.

groet ad

• Oscar

Beste Ad, dit zijn de Bosch 608S. Ik heb ze gemonteerd en het wisoppervlak is wel wat groter. Het driehoekje middenboven is ondanks verschil in lengte tussen de wissers nog steeds aanwezig. Ze wissen verder goed, en ik ben er tevreden over.

Groetjes, Oscar.

• ad

bedankt oscar.ik zal er nog eens over nadenken welke ik neem.

oviregens, die driehoek krijg je er natuurlijk nooit uit.

groet ad

• Avaka

Natuurlijk blijft die driehoek. Dat heeft elke autl met dubbele ruitenwissers.

Alleen verplaatst de driehoek zich meer uit het directe zicht van de chaffeur.