pech? of gewoon slechte banden?

• Erik S

Het zijn zwakke banden. Een van onze achterbanden van de MCV had opeens ook een vervorming aan de wang (21.000km). Dit gaf bij lage snelheden wat onbelans bij het rijden.

Band omgewisseld met de reserveband. Bij toekomstige vervanging van de banden alle banden inclusief de reserve vervangen.

• jaap

Afgelopen week voor de 30000 beurt geweest. Bij het maken van de afspraak had ik aangegeven dat er waarschijnlijk iets mis was met mijn voorwiellager daar ik hem dacht te horen. Werd door Stokman gebeld dat het niet mijn lager zou zijn maar dat mijn achterbanden bultjes in het canvas hadden, zou gekomen zijn door een putdeksel o.i.d.en dat dat het geluid zou zijn en er werd geadviseerd om nieuwe banden te laten monteren. Rij 40 jaar auto en heb dit nog nooit meegemaakt, één band had ik nog kunnen begrijpen maar twee tegelijk dat gaat er bij mij niet in en denk dat de kwaliteit van de banden hierin een grote rol speelt.

Heb de auto opgehaald en kontakt opgenomen met Renault Nederland en mijn verhaal gedaan. Wacht intussen hun reaktie af. Zijn er toevallig nu meer van deze problemen bekend met de Debica banden.

• ed soesbergen

bij mij precies hetzelfde geval na 26000 km de op achterband had het loopvlak losgelaten een stuk van 5 bij 10 cm verdwenen na het wisselen van de band is er ook een stuk uit het reservewiel gevallen (die reserveband had ik al omgeruild na 500 km met de voorband die hobbelde zodoende dat mijn reservewiel nu maar 500 km had gereden en toch ook een stuk eruit,en zeker geen putdeksel of stoeprandje geraakt) bij het controlern van de voorbanden bleken daar ook scheurtjes in te zitten dus snel alle vijf de banden omgeruild voor een setje michelins. de debica banden zijn opgesneden banden dus slechte kwaliteit maar zal wel goedkoper zijn.