LPG installatie

• Hens

Ik heb een behoorlijk leverings probleem met de LPG insatallatie. Ik heb mijn auto 2 februari besteld, 14 dagen later de LPG insatallatie besteld. Mijn MCV werd zonder LPG afgeleverd, omdat 14 dagen later de LPG installatie ingebouwd zou kunnen worden.IK moest eerst 100 km rijden voordat je over kon schakelen op gas, dus ik vond dat geen probleem. Nu heb ik de MCV inmiddels 8 weken en kreeg zowaar vanmiddag een telefoontje van mijbn dealer, dat de installatie op 6 juni ingebouwd gaat worden. Hebben er meer mensen problemen met de levering van zijn LPG installatie. Bij mij was in 1ste instantie het verhaal, dat er tanks waren afgekeurd, toen was de levering 28/4, toen 6/5 en nu dus 6/6. Inmiddels staat er ruim 3000 km op de klok en zie bij iedere tankbeurt een euro verschil in de literprijs. Ik vind het niet kunnen eigenlijk.

• Frank

Hoi Hens,

Vooralsnog heb ik ‘slechts’ 1 week vertraging doorgekregen en als alles goed gaat zal komende maandag begonnen worden met het inbouwen van bij gastank. Jou verhaal lezende hoop ik dat dit ook goed komt. Mocht het niet goed gaan dan laat ik het maandag weten.

Groet,

Frank

• Lume

Bij ons heeft de lpg inbouw voor 3 weken extra levertijd gezorgd.Oorzaken waren een levering van een (lpg) onderdeel en drukte bij het inbouw station.

Het rijden op lpg bevalt erg goed. We zijn er al mee naar Roemenie geweest. Opmerkelijk: Roemenen begrijpen niet dat je als Nederlander in een Dacia rijdt…

Lpg verbruik ligt tussen de 1 op 10-11,5. Actieradius tot ca. 635km!

Balen dat je levering zolang duurt. De 1st 1000km tot 1500km moet je inrijden op benzine. De schade in extra brandstof kosten is dus nog beperkt (klerine pleister op de wond).

Succes met de MCV!

• kees

Ik neem aan dat we hier praten over een 69 litertank en dan 635 km rijden dan is dat toch minder ver als dat je op benzine rijd 700km en maar 50 liter dus gas loopt duurder maar ja de aanschaf prijs van een liter gas is ook zeer aantrekkellijk,alleen vind ik de inbouw nog al duur en hoe lang duurt het nu echt voordat je de totale kosten er uit hebt. ( aanschaf gas instalatie +inbouw 4000 euro en hoeveel extra geld moet je neertellen voor de wegenbelasting ).

• John

hallo, ik wil even reageren op het bericht van kees vwb de lpg installatie.

ik heb een logan mcv 1.6 16v 105 laureate besteld met lpg aan boord(als het goed is krijg ik hem 14 juli :-))

die lpg installatie kost1990 euro inclusief onderbouw,de wegen belasting kost 60 euro per maand,op benzine kost die 45 euro per maand,dus ik vind het heel rendabel om op lpg te rijden.het is een G3 installatie,daar krijg je van de overheid ongeveer 320 euro korting per jaar op de wegenbelasting( eindelijk krijg je eens wat ipv te betalen lol).

• kees

Ik neem aan dat jouw gasinstalatie vanaf fabriek wordt ingebouwd ik was in de veronderstelling dat jullie dit achteraf deden want wat kost het dan .

• John

de gasinstallatie wordt hier via de dealer ingebouwd,en de prijs is dus 1990 euro.

ik geloof dat er 1 bedrijf is die de lpg installatie inbouwd voor de dacia hier in nederland,maar dat weet ik niet zeker.

• Pilo

Klopt. Door in te laten bouwn via de Dacia dealer houd je gewoon je 3 of 5 jaar garantie.

Neem snel contact op met je dealer of achteraf inbouwen , met behoud van garantie, mogelijk is.

Kees, in antwoord op jou vraag.

Het breekpunt benzine/LPG ligt bij ca. 14000 km. p.j. In die berekening is de investering en de hogere wegenbelasting en het 10% hogere verbruik meegenomen.

De wegenbelasting is niet zo veel hoger dan bij bezine. Het hangt af van de provincie waar je woont.

Hier (in Drenthe) betaal ik € 152. per kwartaal. (Benzine € 127.- p kw. en Diesel €252.- p.kw.)

Voordeel LPG ca. 85 ct. per liter.