Inbraak in MCV

• Yanna

Hallo, wij zijn twee weken geleden op weekendje geweest aan de Costa Brava in Spanje en toen we de auto heel eventjes achter gelaten hadden zijn ze ingebroken. Blijkbaar was dat heel gemakkelijk, we zaten op nog geen 10m van de auto vandaan en we konden zelfs de auto zien als we omkeken, er kwamen vrij veel mensen langs en toch heeft niemand iets gemerkt. Het sleutelgaatje steekt er gewoon wat verder uit dan normaal, verder is er niets aan te zien. De eerste reactie van mensen waaraan ik het vertel is, tja, dat is natuurlijk bij zo een goedkope auto, dat ie gemakkelijk open te maken is. Maar is dat echt zo? Aan de dealer heb ik het al gevraagd en hij had nu net toevallig een week ervoor dezelfde auto op net dezelfde manier opengebroken in zn garage, maar hij wist niet of het toeval was of niet. Heeft er iemand op dit prikbord al een gelijkaardige ervaring gehad met zijn dacia?

Groetjes,

Yanna

• kees

Ik heb hier geen ervaring mee maar weet nog van vroeger dat een Golf 1 en Suzuki alto en Opel Kadett allemaal met 1 sleutel te openen waren ik kon zelfs met de sleutel van mijn Golf 1 de Golf van mijn maat openmaken en starten dus het zal wel aan het slot liggen want je weet het is een budget auto dus ook daarop zal bespaard zijn.

Advies er zit een zaak in de achterhoek die super alarmen inbouwd tegen een redelijke prijs en dat alarm geeft zelfs een singaal op de afstandbediening 3km ver als er iemand in de auto zit en is ook nog eens uittebreiden met een camera.

http://skg-carstyling.nl kijk hier maar eens .

• kees

En toch nog wel aanwezig op de meeting de 25e.

• Yanna

Bedankt voor de tip, een alarm dat een signaal naar je sleutel stuurt, klinkt wel fantastisch, zal me hier eens over informeren. Jammer genoeg zal ik niet aanwezig kunnen zijn op de meeting, want ik woon in Spanje en voor een dagje is het me net een beetje te ver;)

Groetjes,

Yanna

• Pilo

Geklets dat een “goedkope” auto gemakkelijk open te maken zou zijn.

Ik herinner me, nog niet zo lang geleden, dat inbrekers Mercedes één van de eenvoudigst te openen auto's vonden.

• Remco Jan

Lijkt me ook stug dat het makkelijk gaat omdat het een goedkope auto is. Ik denk dat het goedkoper is om standaard Renault sloten te gebruiken dan speciaal voor Dacia een goedkoop slot te ontwerpen.

• Wiend

> Lijkt me ook stug dat het makkelijk gaat omdat het een

> goedkope auto is. Ik denk dat het goedkoper is om standaard

> Renault sloten te gebruiken dan speciaal voor Dacia een

Vroeguh had ik een Renault Twaalf en die kon je gewoon met een schaar openmaken. Was echt in 5 seconden gebeurd. Blad van de schaar in het slot, effe wrikken en open…..

Sinds die tijd is er nog niet zo veel veranderd, er zijn nog legio's auto's die binnen een paar seconden te openen zijn…..

• Bart P

Is de auto misschien met de tennisbal truc opengemaakt?

Klik hier voor de video

Bart P

Yanna schreef:

>

> Hallo, wij zijn twee weken geleden op weekendje geweest aan

> de Costa Brava in Spanje en toen we de auto heel eventjes

> achter gelaten hadden zijn ze ingebroken. Blijkbaar was dat

> heel gemakkelijk, we zaten op nog geen 10m van de auto

> vandaan en we konden zelfs de auto zien als we omkeken, er

> kwamen vrij veel mensen langs en toch heeft niemand iets

> gemerkt. Het sleutelgaatje steekt er gewoon wat verder uit

> dan normaal, verder is er niets aan te zien. De eerste