speakers

• John7p

Hallo allemaal,

Ik weet dat een aantal mensen de speakers van de MCV heeft vervangen.

Dit wil ik ook gaan doen.

Welk merk en type heb jij gebruikt. En ben je er tevreden over?

Ik hoop tot de 25e!!!

John

• kees

Merk en type maakt niet uit als ze maar 13cm doorsnee hebben en een inbouw diepte van 4 tot 4,5 cm hebben.

• Reginald P.

Hoi John,

Mijn Becker Traffic Pro High Speed is professioneel ingebouwd i.c.m. 4 16,5cm (dat past dus ook… ;) ) Focal luidsprekers met 6,5 tot 7cm inbouwdiepte (en dat past dus ook! :) ).

Mijn deurpanelen zijn origineel, er zaten van te voren geen gaten of roosters in (Basis-uitvoering…) en dus ook niet die standaard speakerhouders. Ik anticipeerde al op 13cm luidsprekers maar de inbouwer meldde geen belemmeringen van wat voor aard dan ook te zullen ondervinden bij de inbouw van 4 16,5cm exemplaren. Dat bleek; alles functioneert perfect.

Voor (Focal ‘165 V1’) zitten er tweetertjes boven de spiegelpookjes en achter (Focal 165 ‘CVX’) zitten coaxiaal-luidsprekers. I.c.m. Becker een absoluut pure, ‘droge’ ‘sound’. Heerlijk. Luidsprekers komen met afdekkappen. Inbouwer roemde de Logan om z'n simpliciteit; vlotte en nette inbouw, ook van navigatie.

Succes met jouw keuze!

Reginald

• Oscar

Ik heb 4 Pioneer TS-G1349 speakers met ingebouwde tweeters gemonteerd.

Past zonder problemen in de originele uitsparingen.

Alleen even andere stekkertjes of via kroonsteentje monteren.

Speelt samen met mijn “kruidvat” Watssound perfect.

ben er zeer tevreden over.

Groetjes, Oscar.

• Diafragma

kees schreef:

>

> Merk en type maakt niet uit als ze maar 13cm doorsnee hebben

> en een inbouw diepte van 4 tot 4,5 cm hebben.

Merk en Type maakt wel degelijk uit !!!

Ga maar luisteren bij een goede Car Audio zaak en je zal merken dat er enorme verschillen zijn.

Ik heb zelf een set van Audio Lightning 4 speakers + losse tweeters op de spiegelplaat en ben daar ZEER tevreden over

• kees

Dan praat je over een composetje ik heb het alleen over gewone spaekers.

• chinnie

hoi oscar

heb je alle specs en maten van jou set type en prijs indicatie

pastb dat in de MCV laurette

groetjes theo

• Oscar

Beste Theo, de pioneer speakers type TS-G1349 had een kennis van me meegenomen uit Duitsland. Ze zijn hier in Nederland bij een beetje autoradiozaak ook gewoon verkrijgbaar. Exacte prijs weet ik niet. De Watssound radio was verleden week in de aanbieding bij het Kruitvat voor €70,=. Als je geluk hebt ligt er nog 1 bij een kruidvat bij jou in de buurt. Als je zondag op de meeting bent, mag je uiteraard het resultaat bij mij bekijken. Mijn MCV is Blue Mineral van kleur, en is te herkennen aan een blauwe zwaailamp.

Groetjes, Oscar.

• Gunter

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er enkel vooraan speakers voorzien zijn van in 't fabriek?

Achteraan is in sommige modellen wel een voormontage of zoiets maar er zouden geen inzitten?