caravanspiegels

• jaap

Hallo dacia caravanners, ben vorige week met de caravan op pad geweest, probleemloos achter de dacia mcv. Het enigste nadeel is het klapperen bij wat wind van de spiegels, merk mirror. Zijn er andere rijders die dit problleem ook hebben ervaren of kan misschien de veerdruk van de spiegel opgesteld worden.Groet Jaap

• kees

Ik heb hier geen ervaring mee , maar ik vind de spiegels best wel zwaar inklappen dus daar zal het niet aan liggen jaap of zie jijje spiegels wel bewegen.

• Han

Hallo Jaap,

Misschien ligt het aan de caravanspiegels zelf, als deze een vrij groot zichtoppervlak hebben (dus ok een groot opp. om wind te vangen) gaan ze klapperen.

Ik heb dit zelf ook gehad.

Heb nu een stel aero spiegels aangeschaft (achterkant heeft een afgeronde druppelvorm,zodat de wind makkelijk langs de spiegels kan stromen) het probleem is nu over bij mij.

Zal wel aan de aerodinamische vorm liggen

m.v.g.

Han

• jaap

kees, mijn spiegels klapperen echt. denk zelfs dat ze bij harde wind inklappen.

Moet denk net als Han aan de aero dynamische spiegelskees schreef:

>

> Ik heb hier geen ervaring mee , maar ik vind de spiegels best

> wel zwaar inklappen dus daar zal het niet aan liggen jaap of

> zie jijje spiegels wel bewegen.

• Pave

Dag Jaap,

Bedoel je dat je last heb van de luchtdruk van bussen en vrachtauto's?

• jw

Er bestaan banden met zuignap voor caravanspiegels

een kant aan spiegel bevestigen en zuignap op spatbord drukken

geen last meer van omklappen door bussen/vrachtwagens

• jaap

ook dat , maar ook bij windvlagen.Gr Jaap

• Jacqueline

Die banden met zuignap zijn ook van SpecialMirror. Toen wij er één aanschafte was de naam: Davit. Volgens de site van Specialmirror heten ze nu: Goliath. Wij gebruiken die band al enige jaren voor de linkerspiegel en hebben geen last meer van omklappen.