afgebroken

• erwin

Gisteren zo'n 10 km over een kasseiweg moeten rijden. Bij thuiskomst deed ik de achterdeur open en bleek het opbergvakje tussen linkerdeur en linker achterwiel door de kofferruimte te rollen. Dit zat met een soort plastic schroef vast en deze was gewoon in 2 gebroken.

Kan er helaas wegens familiale verplichtingen niet bij zijn volgende zondag. Ik wens jullie allen een mooie zonnige dag!

• Remco Jan

Je zou zeggen dat een Dacia daar toch tegen moet kunnen. Slechte wegen zijn toch zijn natuurlijke omgeving.

• Avaka

Lijkt mij niet dat dit door het gehobbel kan komen. Zo'n plastic houdertje weegt immers niks. Denk eerder aan een iets te strak gedraaid kunstof schroef waar mogelijk al een scheurtje in zat.

• janolifant

Netje was gewoon flink onder spanning (volgepropt zeg maar!) en dan knapt een van de 2 lipjes aan het schroefje (van beide schroeven een lipje geknapt).

Opgelost door:

Een kleine ijzeren schroef met ring (schroef met een oog dus) in de plastic geschroefd en met een kleine zwarte ty-rip (=kabel gesp) door het oogje en de nethouder vast gezet.

Dat blijft perfect zitten. :-)

Kunststof en “oostblok” plastiek gaat niet altijd samen, dat kan ik wel zeggen aangezien ik al sedert 1979 met oostblokkers (vooral motoren!) heb gereden en nog met veel plezier mee rij :-)

Wat Dacia betreft: denk o.a. maar aan de banden en ruitenwissers ;-)

Met een beetje aanpassen en inlevingsvermogen kom je een heel eind :-)