Ik bekijk deze site al een tijdje omdat wij er sterk aan denken uit te zien voor een MCV.
Momenteel rijden we met een 9 jaar oude Mondeo (waar overigens geen gebreken aan zijn) maar we hebben ene kin dvan anderhalf jaar en zijn van plan er nog èèntje bij te nemen.
En dan is de koffer van onze Mondeo serieus te klein voor 2 buggy's en tijdens een uitstap nog wat speelgoed, fietsje(s), frigobox, …
Een monovolume was perfect maar als we die prijzen zien, zelfs in occasie …
En toen zag ik een Dacia MCV in onze stad rondrijden als taxi… dàt was het wat wij nodig hebben !
Een enorme ruimte achteraan, toch geen “busje” waarmee je op de baan bent en zeer aantrekkelijk van prijs.
Dus ben ik naar de plaatselijke dealer gegaan voor meer informatie maar nu zit ik met twijfels welke te nemen.
Alleszins een diesel maar dan heb je de keuze tussen een 70 pk en 85 pk versie.
De garagist raadde me natuurlijk de 85 pk versie aan maar die man doet dit om te kunnen verkopen waarschijnlijk.
Langs de andere kant heb ik hier tussen de weetjes gelezen dat er een MCV is die (weet niet welke versie) bij 200 toeren al aan 90 % van z'n vermogen zou zitten?
Nu vraag ik me af, als we een MCV zouden aanschaffen welke versie van motor we het beste zouden nemen?
Wat we al eens zouden vervoeren zijn boodschappen of reismateriaal (paar koffers, buggys, fietsjes, speelgoed, ..).