WTF !?! ...prijzen Belgiè vs Nederland

  • Gunter

    Uit interesse eens gaan zien naar de prijzen en uitvoeringen in Belgiè en Nederland.

    Mensen lief, hoe komt het dat deze wagens bij jullie zo duur zijn ?!

    Voor eenzelfde versie, vb de Ambiance diesel 70 PK is er zomaar eventjes een verschil van +- 6000 € ???!!!

    Voor die prijzen koop je hier in Belgie een Citroèn C4.

    Of zijn de prijzen voor wagens algemeen zoveel duurder in Nederland dan in Belgiè?

  • Remco Jan

    Wij betalen een vracht aan belasting bovenop de nieuwprijs van nieuwe auto's. Ook als we auto's zelf uit het buitenland halen, moeten we nog afrekenen bij de douane (tenzij de auto heel oud is).

    Het verschil in autoprijzen is ook heel goed te zien bij mij op het werk: je hoeft niet naar het kenteken te kijken om te weten welke auto van een Belgische collega is….

  • Gunter

    on-ge-loof-lijk.

    Dan dacht ik al dat een auto veel geld kost … :-s

    Gewoonweg al het verschil tussen NL en BE voor die Ambiance… 6000 €.

    Dat is de helft al van een Ambiance hier !

    Dit is gewoonweg schandalig ! Dat Wilders dat idee om NL en BE terug samen te voegen maar gauw steelt waar geen zonlicht schijnt :-D

  • Tine

    En dan hebben we het nog niet over de extra belasting op brandstof gehad, de provinciale opcenten voor de Randstad boven op de wegenbelasting.

    De auto bij ons is een echt melkkoetje.

    En we kunnen met zijn allen loeien wat we willen, in de file blijven staan, straks nog kilometerheffing en de verkeersboetes bij 5 km te hard rijden.

    Ze kunnen stug blijven proberen om de mensen hun auto uit te krijgen, maar het is een heilige koe, dus van al die belastingcenten zouden toch betere verkeersoplossingen moeten komen.

    Het stimuleren van het openbaar vervoer prima, maar ik ben als ik met de bus naar mijn werk moet een uur onderweg en moet dan nog overstappen ook. Met de auto doe ik er 20 minuten over, waar kies je dan voor, ik bedoel maar!

    Hoe heette dat liedje van “Het goede Doel” Belgie !. We laten Wilders hier en komen naar Belgie!

  • Peter Driessen

    Dit is de oplossing: Belgie moet gewoon Nederland inlijven als de gemeente Nederland. (dus eigenljk het omgekeerde van wat Wilders wil). Als Nederlandse Belg kunnen de we dan goedkopere auto's aanschaffen (zonder BPM en zonder CO2-heffing). Kunnen we het nederlandse kabinet ook gelijk weg laten brengen door Joran vd Sloot met zijn mooie boot.

    en dan zetten we in Amsterdam gelijk een 2e manneke pis neer.

    Zijn er nog meer ludieke ideeen. reageren maar……..

  • Remco Jan

    Maar bij u zijn de inkomstenbelastingen weer hoger, dus dat compenseert weer iets.

    In het kader van belastingharmonisering in EU zullen de autobelastingen van NL wel de norm worden en de inkomstenbelasting van BE de norm….

  • Arnold Remkes

    Hoezo, prijzen aanmerkelijk lager. Als ik naar Dacia.be ga en ik kies de MCV Laureate met metalliclak, airco en radio dan kom ik op €13200. Dezelfde auto kost in Nederland € 14725. Het verschil is € 1525.

    OK, een hap geld maar om daar alle moeite en extra kosten voor te doen?

    Ik heb natuurlijk geen inzicht wat hij uiteindelijk in Nederland gaat kosten na verrekening van BTW de BPM enz. Wat ik wel weet is dat het best veel rompslom oplevert om hem in Nederland op naam te krijgen.

  • Gunter

    Euh.. ik weet niet waar jij ergens op hebt gekeken maar dat je je vergist staat als een paal boven water.

    Of heb je bij de NL prijzen gekeken naar de benzinemotors en bij de BE prijzen naar de diesels?

    prijzen NL

    benzine

    http://www.dacia-logan.nl/nl/DaciaSITe/mcv/prices/page1/index.html

    diesel

    http://www.dacia-logan.nl/nl/DaciaSITe/mcv/prices/page2/index.html

    pijzen BE

    benzine

    http://www.dacia.be/be/DaciaSITe/mcv/prices/page1/index.html?lang=NL

    diesel

    http://www.dacia.be/be/DaciaSITe/mcv/prices/page2/index.html?lang=NL

  • j.buffing

    Ja het is onwaarschijnlijk.

    Maar onze minister van Financien heeft bepaald dat er voor een diesel zonder roetfilter extra moet worden betaald.

    Dus buiten de 19% BTW en 24% BPM wil minster BOS ook nog eens ± €2400,- aan roettax hebben.

    Met al deze belastingen is het rijden van een diesel zonder roetfilter nauwelijks nog interessant voor de particuliere Dacia rijder, en is het rijden van een dacia diesel in nederland ten dode opgeschreven.

    Vandaar ook geen Sandero met diesel.

    Groetjes

    Jan Buffing

  • Arnold Remkes

    Als ik in Nederland kijk dan heb ik voor 495 € airco en een radio. In Belgie kost dat 1300 €. Als ik op de Belgiesche site de auto neem a 11.600 + metalliclak € 300, plus airco € 900 en de radio/CD speler € 400 dan kom ik op € 13200. In Nederland kost de auto € 13795 + metalliclak € 435 en het airco en radio/CD pakket voor € 495 dan kost dat samen € 14725.

    Voor mij is dan de aftreksom € 14725-13200= €1525. Dat is het verschil, waarover wij praten. Ok, dat is 9,66% goedkoper. Maar ik vraag mij af of ik dat uitendelijk bespaar als een auto zou importeren.

    Ik kan er echt niet meer van maken. We praten dan nog steeds over de MCV Laureate 1,6 l. 16 kleppen.