Dakkoffer: breed of lang?

• Remco Jan

Ik ga binnenkort een dakkoffer aanschaffen voor de zomervakantie, maar ik twijfel nog tussen een lang of een breed model.

Voordelen van lang (volgens mij):

- deze kan ik aan de zijkant monteren, zodat je makkelijk bij de hele inhoud kan

- er kan nog een fiets op het dak naast de dakkoffer

Voordelen van breed:

- Praktischere ruimte

-

Wat zijn jullie ervaringen?

• DerRudy

Hallo Remco Jan,

Tweedehands zo,n ding kopen is ook niks, de meeste koffers op marktplaats zijn zo oud volgens mij is: “Ben Hur” hier nog mee op vakantie geweest.

Ik kwam via internet bij www.hifidump.nl terecht, wel ff rijden (geeft niet met een MCV op lpg), keuze is daar reuze (ook op zondag open).

Uiteindelijk voor een Karrite contour 470 (afmetingen 167x97x45) gekozen, Karrite komt uit de Thule fabriek (dus ook 5 jaar garantie).

Voordeel:Stoelen en tafel kunnen ook op het dak.

Mgr

Ruud

• DerRudy

FF een regel vergeten

Ik dacht ff zo,n koffer te huren, maar € 7 per dag en dan 4 weken werd toch een behoorlijk bedrag.

Tweedehands zo,n ding kopen is ook niks, de meeste koffers op marktplaats zijn zo oud volgens mij is: “Ben Hur” hier nog mee op vakantie geweest.

Ik kwam via internet bij www.hifidump.nl terecht, wel ff rijden (geeft niet met een MCV op lpg), keuze is daar reuze (ook op zondag open).

Uiteindelijk voor een Karrite contour 470 (afmetingen 167x97x45) gekozen, Karrite komt uit de Thule fabriek (dus ook 5 jaar garantie).

Voordeel:Stoelen en tafel kunnen ook op het dak.

Mgr

Ruud

• Marco

Afgelopen week een lange dakkoffer gekocht (500 liter) bij de ALdi.

€ 179.=. Misschien is hij hier en daar nog te krijgen. Het voordseel van een lange (smalle) is dat er inderdaad nog een fiets of een kano naast kan.

• ad

ik heb ook een karrite dakkoffer.

deze gebruik ik al 8 jaar zonder problemen.welke uitvoering/modelnr.

ik heb weet ik niet maar het is een van de grootste uitvoeringen.

lekker breed.hier doen wij drie koffers met kleding in plus slaapspullen voor 5 personen.en dan kan je er nog van alles bijstoppen.

groet ad

• Judith

Wij hebben een brede, lange dakkoffer. Ik geloof 540 liter inhoud, 195x95x45 cm. Bij Heuts gekocht (merk Hapro? of zoiets) voor 169 euro in de aanbieding. Normale prijs 189 euro.

Er mag 50 kilo bagage in. We zijn ermee naar Texel geweest paar weken geleden en hebben de hele dakkoffer vogeladen met kleding. Ging perfect.

Succes met je keuze!

Groetjes Judith