Feest?

• Henk den Haan

Zojuist bericht ontvangen dat mijn auto op 31 mei 2008 zal worden afgeleverd.

Niet gek na precies 5 maanden (waarvan ruim 2 maanden onnodig) wachten.

Nu maar afwachten of de auto beter presteert dan de Renault/Dacia importeur.

Die hebben de nodige steekjes laten vallen. Enfin… hopelijk mag ik volgend jaar ook op de Daciadag komen (als die weer gehouden wordt).

• piewie

Vreemd dat er toch nog zulke lange levertijden zijn. Ik lees dat hier vaker. Op de site van Ger wordt geadverteerd met “uit voorraad leverbaar”en de Renaultdealer bij ons in de buurt (Doetinchem) heeft ze ook op voorraad. Ik had hem binnen drie dagen na de bestelling voor de deur staan. (maar ja, de configuratie die wij uit de folder hadden samengesteld stond daar ook net, ook in ‘onze’ kleur. De trekhaak en armsteun zijn er vorige week bij gekomen, dat dan weer wel)

• Avaka

Als ik het goed heb begrepen is Dacia overgestapt op een nieuw en veel beter distributie systeem.

Donderdag 15 mei 2008 heb ik onze MCV besteld. Het bestelsysteem gaf toen aan dat de verwachte aflevering bij de dealer op 26 juni zou zijn. (Voor de duidelijkheid: dit jaar nog ;) ). Dat is een doorlooptijd van 6 weken. Dan moet de dealer hem nog rijklaar maken, trekhaak ed. Met een beetje geluk krijg ik hem precies een week voor we op vakantie gaan. Kunnen we nog een beetje inrijden en wennen enzo. Uiteraard kan ik alleen maar hopen dat die 6 á 7 weken kloppen. Maar het is dus beslist niet meer zo dat je bij voorbaat al 5 maanden moet wachten.

• Henk den Haan

Er is een fout gemaakt bij de importeur. De auto stond half maart al in België. Echter de transporteur (het vorige bedrijf) heeft verzuimd om de auto na daartoe de opdracht te hebben gekregen, de auto op te halen en af te leveren. Renault Nederland heeft daarna verzuimd om dit na te gaan.

Dus geen bijzonder bestelling maar gewoon een folder model