Henkie is het zat :-)

• HenkM

Tijdens de meeting met enkele mensen gesproken en ik ben het zat…

Morgen wordt de dealer gebeld en LPG besteld. Ondanks het feit dat de MCV nu 10 maanden en bijna 17000 km oud is ben ik het zat om meer dan € 65 af te rekenen aan de pomp. Met ruim 20000 km per jaar en voordat de MCV 3 jaar oud is gaat hij (waarschijnlijk) toch niet de deur uit.

• peter

Erg verstandig Henk. De slogan op de LPG tankwagen van: nog geen 20 euro voor een volle tank, is helaas niet meer waar.

Maar gemiddeld tank ik met mijn LPG voor 25 euri's per keer.

Da's wel lekker. Ik kijk dan ook niet op een litertje of kilometertje.

Welkom bij de LPG rijders.

• theo

de vraag is natuurlijk, als jij deze na 3 jaar inruil, je de kosten van de installatie eruitkrijg. feit blijft wel dat de auto nog niet zoveel gelopen heeft én de meerwaarde van deze gasinstallatie, waardoor wellicht een makkelijkere inruil.

én vanaf nú lachend je tank vult.

bij mij ligt het wat gevoeliger. het plan was zo min mogelijk te rijden, maar gezien de mcv dé hoofdauto is in het gezin ( voorheen een diesel ) zit ik nu op 7000 km in het eerste half jaar. aanvankelijk de bedoeling om op benzine te rijden en geen “gedoe” te hebben met de onhandigheid van een gastank en het probleem met het reservewiel. maar met de huidige benzineprijzen en belangrijker nog het verwachte toekomstbeeld, begint het wel weer een hot item te worden. zeker daar ik nu een 1.6 16v rij. wat is wijsheid?

gr theo

• kees

Henk de fout ligt niet bij jou maar bij de regering .

Neem nu het nieuws vandaag transporteurs gaan weer actie voeren tegen de hoge diesel prijs eerst met borden langs de weg en als dat niet helpt denk ik dat ze de wegen weer blokkeren maar wat zij kunnen kunnen wij ook iedere Nederlander is het zat om uitgemolken te worden ik ook waarom komen wij niet in actie en blokkeren de wegen.

Maar ja dat durven we met zijn alle niet iedereen hoor je klagen maar we blijven gewoon rijden.

De regering pakt op elke liter benzine 0,70 euro cent accijns daarbij komt ook nog een dat kwartje van KOK dat terug moet is bij elkaar 0,82 euro cent haal dat nu eens van een liter benzine af.inkoop 1 liter = 0,35 eurocent .

Dus nogmaals kom in actie ik doe mee.

• kees

Ik heb er ook aan zitten denken om op gas te gaan rijden alleen jammer ik heb een 8 klepper dus niet geschikt voor gas.

• Henk den Haan

De fout ligt wel bij ons, het klootjes volk was zo stom om deze regering te kiezen.

Het word tijd voor een nieuwe partij: DACIA

De Accijns Centen Inkomsten Afschaffen

• kees

Ik heb nog even de benzine prijzen in de rest van europa bekeken en Nederland is het duurste kijk maar op http://www.goedkope-vakantie-vinden.nl/brandstofprijzen.php

• HenkM

Er vanuitgaande dat ik de installatie over 2 jaar volledig afschrijf ligt het omslagpunt op ca. 18500 km (met de huidige brandstofprijzen).

Zou de LPG installatie de inruilprijs positief beïnvloeden (niet onwaarschijnlijk als de prijzen zo doorstijgen) is dit extra winst.

Rijdt ik langer dan 2 jaar (waarschijnlijk) is dit ook winst.

Het is natuurlijk wel de vraag of onze (niet al te betrouwbare) regering, als deze merkt dat veel mensen overstappen op LPG, hier niet weer een of andere maatregel overheen pleurt.

Een ding is zeker na de investering van die 2000 Euri gaan iig de maandlasten omlaag :-) .

• Vinnie

Ik ben het met jullie eens dat er in Nederland geen goede voorzieningen voor vervoer meer zijn (betaalbare auto of betaalbaar OV). Maar het gezeur van jullie is toch echt een beetje Telegraaf-achtig…. met die accijnzen worden echt niet alleen de zakken van anderen gevuld. Ga maar lekker rechts stemmen, dan rij je straks goedkoop, maar dan wordt je anderszins uitgeknepen!

• HenkM

Zelf heb ik de 16V “genomen” omdat dit K4M blok ook in onze Laguna lag en prima zijn werk heeft gedaan (190.000 km). Aan LPG heb ik toen niet gedacht.

Een kennis rijdt een Scenic met het 1.6 8V (K7M) blok op gas. Omdat de kleppen “anders” zijn dan die van 16V moet hij wel iedere 10.000 de kleppen stellen maar heeft er nu ruim 200.000 km opzitten. Bij een nieuwe Dacia verspeel je mogelijk wel de garantie.