LPG en trekhaak

• Pilo

Avaka schreef:

>

> Welk type Cruise Control heb je laten inbouwen?

> En met welke bediening? Pookje of drukknoppen op het stuur?

> Vertel vertel! :)

Gold Cruise

Type AP 300

Pookje CM 25.

Drukknoppen op het stuur zou lastiger te monteren zijn.

Let wel even op, dat het pookje op een voor jou handige plaats komt. Bijvoorbeeld niet zo dicht op het dashboard dat je er lastig bij kunt.

De bedieningsaanwijzing kun je van de site van Gold automotive halen.

Die kun je ook bellen als je vragen hebt. Ik kreeg een erg aardige medewerker aan de telefoon, die me in 3 minuten mijn vragen beantwoordde over de bedieningsknoppen. Ik ben namelijk niet zo'n knoppenfreak. Dus ook nog eens een keer een warme douche voor Gold automotive

• Dick

Hallo Avaka, deze heb ik ook laten inbouwen door Loo-systemen. De cc werkt uitstekend en is zeer vakkundig ingebouwd. Hij is goedkoper dan de anderen en geeft ook nog eens 3 jaar garantie.

Veel succes.

Groeten Dick.

• Hennie

HenkM,

Bedankt voor je info. Ik ga eens zoeken of ik het voor die prijs rond krijg op de Heuvelrug of omstreken.

HenkM schreef:

>

> Onze Bosal afneembare trakhaak is gemonteerd door een

> vakgarage in Zuid Limburg. De kosten zijn wat vertekend omdat

> ik zelf meesteutel.

> Rond de € 325 zou de trekhaak er echter compleet met

> bekabeling onder moeten zitten.

• D. rijke

Hallo,

De motor van mijn Dacia “”hikt"' bij stationair,

danwel lage toeren ,in hogere versnellingen

verder presteerd hij goed!!

• Sietse

Dag Peter,

Ik had ook eerst LPG laten plaatsen en wilde toen zelf een (afneembare, Brink) trekhaak plaatsen. Die Brink-trekhaak wordt gemonteerd aan de binnenzijde van de draagbalken van de auto, de fabriekstrekhaak aan de buitenkant ervan. Ik heb wel mijn LPG-tank moeten loshalen, want die was ong 2 cm teveel naar rechts geplaatst, waardoor de trekhaak er niet tussen paste…. Dit zou geen probleem zijn geweest als ik een fabriekstrekhaak had gehad. Maar die was niet afneembaar, en ik heb van mijn (vaste) Kangoo-trekhaak nog steeds blauwe schenen :-)

Het was dus behoorlijk wat extra werk, maar uiteindelijk hangt het er allemaal prima onder en werkt ook nog!

Groet, Sietse

• Hans

Op 13 maart kocht ik een nieuwe MCV met LPG in Roemenie. Ik woon en werk daar. En ik heb een trekhaak absoluut nodig voor mijn werk. Inmiddels ben ik bijna zover, dat ik een rechtszaak tegen DACIA aanspan:

17 maart ga ik de auto halen en blijkt er nog niet de afgesproken trekhhaak onder te hangen. Probleem meneer, kost nog een week. Na zes weken vragen blijkt de haak er wel te zijn, maar is er een probleem met de kabelboom, die alleen geschikt is voor modellen tm 2007. Zet er dan toch maar onder want ik rij er in het dorp ook wel zonder lampjes mee. Goed meneer. We (officiele DACIA dealer)maken een afspraak voor u bij de (officiele Dacia) garage.a.s. vrijdag. Vrijdag de auto gebracht en zou na twee uur klaar zijn. Probleempje meneer, de haak past niet onder de auto want hij moet gemonteerd op de plaats van de lpg tank.

Nu weer drie weken verder en een onfrisse correspondentie met de DACIA fabriek, die ik verantwoordelijk houdt voor deze slechte voorlichting, zit ik nog steeds zonder trekhaak. Ze dreigen o.a. de garantie in te trekken……

Uit bovenstaande discussie blijkt dat het (natuurlijk wel) kan. Maar om nou voor een trekhaakmontage naar Nederland te rijden……….

Wie komt er met een zinnige oplossing?

Als je echt geinteresseerd bent stuur ik je de volledige correspondentie met DACIA. Voor een buitenstaander wel vermakelijk……….

• Outline

Hoi Hans,

dat van die kabelboom met originele (tussen)stekkers klopt, deze wordt voor zowel Bosal als Brink/Thule gemaakt door Jeager in Duitsland. http://www.erich-jaeger.de/index2.asp

Zij hebben tot op heden GEEN kabelset voor ‘08-Dacia’s.

2 oplossingen: of je gebruikt een universele kabelset (met van die rode aftakkers) of je bestelt een kabelset bij http://www.mvg-ahk.de/seiten_de/index.html

Die kunnen namelijk wel een kabelset voor een ‘08-Dacia leveren. Heb ’m zelf namelijk ook.

De reden dat er nu problemen zijn, heeft te maken met het feit dat Dacia per 1-1-08 is veranderd van connector op de achterlichten. Vraag me niet precies waarom, dat weet Ger waarschijnlijk wel.

Groeten,

Richard

• Hans

Dank je Richard,

Langzaam maar zeker komen we verder. Ik zal zeker mijn licht opsteken bij MVG. Probleem blijft nog steeds, dat ik naar NL terug zal moeten om het ding eronder te laten zetten. Ennuh…….wie is Ger?

HansOutline schreef:

>

> Hoi Hans,

>

> dat van die kabelboom met originele (tussen)stekkers klopt,

> deze wordt voor zowel Bosal als Brink/Thule gemaakt door

> Jeager in Duitsland. http://www.erich-jaeger.de/index2.asp

>

> Zij hebben tot op heden GEEN kabelset voor ‘08-Dacia’s.

>

> 2 oplossingen: of je gebruikt een universele kabelset (met

> van die rode aftakkers) of je bestelt een kabelset bij

> http://www.mvg-ahk.de/seiten_de/index.html

> Die kunnen namelijk wel een kabelset voor een '08-Dacia

> leveren. Heb 'm zelf namelijk ook.

>

> De reden dat er nu problemen zijn, heeft te maken met het

> feit dat Dacia per 1-1-08 is veranderd van connector op de

> achterlichten. Vraag me niet precies waarom, dat weet Ger

> waarschijnlijk wel.

>

> Groeten,

> Richard

• brian

Dick,

Ik lees dat je 3 jaar garantie hebt gekregen, is dit juist.

Ik lees in mijn offerte 2 jaar.

Ben benieuwd??????

groeten

brian