Temperatuursensor

• Jan

Ik reed afgelopen week 's avond op de autosnelweg toen opeens het lampje ging branden dat aangeeft de motor te warm zou zijn. Dat lampje ging ook weer snel uit. Ik zag toen ook dat de temperatuurmeter op zijn maximum stond. Ik heb toen even (~ 5 seconden) het gas losgelaten en toen weer gas gegeven. De meter sprong toen meteen terug naar 5 streepjes. Vervolgens zag ik dat de meter nogal eens plotseling fluctueerde. Heeft iemand anders dit ook al een keer gezien ?

Ik vermoed dat er iets mis is met de temperatuursensor of het omzetten van de uitgangsspanning van de temperatuursensor.

Jan

• Avaka

Stekkertje van de sensor even los en weer vast zetten wil wel eens helpen. De dealer doet dat ook als eerste. Misschien zit de sensor zelf net niet helemaal goed vast?

• Reginald P.

Hoi Jan,

Ook de andere meters in het instrumentenpaneel van de Logan willen wel eens plots en onrealistisch fluctueren; zowel bij mijn eigen (gister nog…) als bij ‘leen’-Logans maak(te) ik heel af en toe mee, dat een toerenteller of snelheidsmeter een fractie van ‘n seconde blijft hangen, of juist ’n kort tikje naar boven maakt. Hier blijft het dan verder echter ook bij.

Ik maak me er vooralsnog geen zorgen om -heb ook geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn- maar heb tevens geen idee wat dit betekent voor de betrouwbaarheid op langere termijn, van het Logan-instrumentenpaneel als geheel. Voorlopig zit ik echter nog ruim binnen de garantie-termijn van 3 jaar…

;)

Reginald