Vrijdag mijn Zafira total loss gereden. Met 80 per uur vol in de zijkant van een ander die ineens“mijn” voorrangsweg overstak. Voorkant halve meter korter, klapzakken en gordelspanners tot het uiterste.. en ik ben met de schrik vrij ! (andere gelukkig ook)
Dan moet er dus iets anders komen. Nu volg ik al een tijdje deze site met veel plezier, omdat ik toch binnen een paar maanden iets anders moest (lease). Dus op naar dealer Jansen in Nuenen. Proefrit in de 1.6 16V.Ruimte perfect (zelfs met +2 meter op de 3e rij !) maar wat een lawaai. Bij 120 iets van 4000 toeren. Maar een model evolueert en ik las een en ander over de nieuwe facelift op dit forum. Wisten ze daar niets van. Zelfs deze wereldbekende site hadden ze nooit gezien… Nu wel natuurlijk.
Ze wisten niet dat er al een facelift aankwam, of de isolatie beter zou zijn, ander dashboard ,6 bak, 85pk diesel, etc. Er brak al direct een plastic gordelhoudertje naar de 3e zitrij af bij het instappen.
Gezien de klapper die ik heb gemaakt ,de “onbekende”modelopbouw van de volgende MCV en crashkwaliteit gaat de keus deze keer niet naar een MCV.
Het zal weer een Zafira worden of een C4 grand Picasso.Bijna 2x zoduur maar ik had toch geen goed gevoel bij de MCV. Mogelijk over 3-4 jaar als deze weer aan vervanging is wel. Ik hou de site in ieder geval in de gaten voor de toekomst.
Succes !