Toch geen MCV :-(

  • Nederbelg

    Vrijdag mijn Zafira total loss gereden. Met 80 per uur vol in de zijkant van een ander die ineens“mijn” voorrangsweg overstak. Voorkant halve meter korter, klapzakken en gordelspanners tot het uiterste.. en ik ben met de schrik vrij ! (andere gelukkig ook)

    Dan moet er dus iets anders komen. Nu volg ik al een tijdje deze site met veel plezier, omdat ik toch binnen een paar maanden iets anders moest (lease). Dus op naar dealer Jansen in Nuenen. Proefrit in de 1.6 16V.Ruimte perfect (zelfs met +2 meter op de 3e rij !) maar wat een lawaai. Bij 120 iets van 4000 toeren. Maar een model evolueert en ik las een en ander over de nieuwe facelift op dit forum. Wisten ze daar niets van. Zelfs deze wereldbekende site hadden ze nooit gezien… Nu wel natuurlijk.

    Ze wisten niet dat er al een facelift aankwam, of de isolatie beter zou zijn, ander dashboard ,6 bak, 85pk diesel, etc. Er brak al direct een plastic gordelhoudertje naar de 3e zitrij af bij het instappen.

    Gezien de klapper die ik heb gemaakt ,de “onbekende”modelopbouw van de volgende MCV en crashkwaliteit gaat de keus deze keer niet naar een MCV.

    Het zal weer een Zafira worden of een C4 grand Picasso.Bijna 2x zoduur maar ik had toch geen goed gevoel bij de MCV. Mogelijk over 3-4 jaar als deze weer aan vervanging is wel. Ik hou de site in ieder geval in de gaten voor de toekomst.

    Succes !

  • Remco Jan

    Als je het je kunt veroorloven is een C4 Grand Picasso geen slechte keus. Een paar weken terug stond er in Autoweek een vergelijkende test met o.a. de Picasso en de MCV. Qua geluidsniveau scoorde de Picasso wel heel veel beter dan de MCV (ik geloof dat de Picasso op iets van 65 dB zat, en de MCV op 72 dB). En dat is best wel veel verschil. Als je (heel) veel kilometers maakt kan dat een belangrijk gegeven zijn.

    Er zitten inderdaad wat kwestbare onderdelen in de MCV, maar ik heb er eerlijk gezegd (met 4 kinderen) nog geen problemen mee gehad. Het is even een kwestie van opletten.

  • brumpeer

    Voor die weinige uren per jaar, want hoelang zit je per jaar nou in je auto?!

    Het is maar net waar je je geld aan wilt besteden. En een MCV heeft wel het MCV-gevoel, Daar wil ik best wel € 10000 aan besteden. En van dat geluid…. dat valt echt wel mee!

  • brumpeer

    UHHHH, € 10000 minder natuurlijk…. HM….

  • SWkraker

    Ik begrijp de reaktie van Nederbelg heel goed.

    Ik heb met m'n vorige 307SW ook een zwaar ongeval gehad met het in werking treden vd gordijn & zijairbags en dan ben je blij dat die erin zitten maar inderdaad

    de 307 kost 10.000 euro meer ; het blijft een boel geld ;….

  • Remco Jan

    Geluid: er is gewoon 7 dB verschil (daar kan je lang of kort over praten) en dat is heel veel. 3dB meer is al een verdubbeling in de geluidsdruk.

    En qua uren: ik zit ca. 14…16 uur per week in de auto voor mijn werk en daar komen de prive-uren nog bij. Per jaar is dat dus best wel veel.

  • Avaka

    Recent nog een proefrit gemaakt in de nieuwe (2e handse) Ford Wagon van een goede vriend van mij. Perfecte auto, zeer comfortabel en rijdt prima. Maar ook die motor maakt een behoorlijke herrie. Niet dat het onoverkomelijk is maar toch wel een behoorlijke zoem / brom / zeurderige toon bij hogere snelheden.

    We zijn dus niet alleen. ;)

  • Nederbelg

    Ik was,ben,ook serieus geinteresseerd inde MCV.Natuurlijk is 18 of 30 duizend een heel vershil.Maar als leasebak toch weer anders.Wel een goede 130 euro per maand minder netto bijtelling/Maar bij 50000 km per jaar wil ik wel een rustige omgeving Als ze daar serieus werk van maken dan is het het overwegen zeker waard.

    Heb nu tijdelijk een Mazda 5 2ltr.Ook best leuk,maar achterin niet alles.Kiezen is toch moeilijk ;-)

  • brumpeer

    Wij hadden een focus 1.8 in ghia-uitvoering. Maakte ook behoorlijk lawaai, maar was dan ook ruim negen jaar oud. Ik vind de MCV veel fijner rijden.Die € 10000 vonden we wel interessant. Bovendien valt het verbruik ontzettend mee en het onderhoud is véél goedkoper dan de ford. 7 db is inderdaad behoorlijk, maar er valt heel goed mee te leven. En wij rijden niet zo vreselijk veel. Alleen in de vakanties en naar de verre oma's. Per jaar ruim 20000 km.

    Maar het is gelukkig niet verplicht een MCV aan te schaffen. Succes.