Sinds 23 november jl ben ik eigenaar van mijn MCV 1.6, 16v Laureate 7 persoons.
Inmiddels over de 10.000 km grens heen, maar al maanden kampend met een probleem:
Als ik ‘s morgens naar m’n werk ga, zet ik de auto vlakbij een tramhalte, en forens op die manier verder.
Na mijn werkdag stap ik weer in mijn MCV, draai de sleutel om, de motor start, en slaat gelijk weer af zodra ik mijn voet van het gaspedaal haal. Rijden gaat wel, al gaat het met veel horten en stoten, en kilometers lang blijft mijn motor afslaan als ik moet remmen. ( de weg naar mijn huis heeft 5 rotondes, dikke pret dus…)
Eerste keer, een paar maanden geleden, naar m'n garage gegaan, en die konden niets vinden, maar hadden toch maar het systeem gereset. Het probleem is sindsdien niet weggeweest, dus gisteren maar weer naar de garage. Na kort onderzoek was de conclusie dat het stationair toerental te laag zou zijn, en die is naar boven afgesteld. Tevreden met het antwoord verliet ik de garage, alleen vandaag uit m'n werk; Ja hoor, hetzelfde probleem was er nog steeds!!!
Nu mijn vraag aan het “publiek”;
Ik weet dat hier op dit forum ook een paar technische mensen zitten die dit misschien herkennen, en mij verder op weg kunnen helpen, of een oorzaak kunnen zeggen die ik weer aan de garage door kan geven. (Ik ga er sowiezo weer heen natuurlijk, 3 jaar garantie…)
Of misschien zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben (gehad), dan hoor ik dit graag!!