Wat maakt een mens blij?

• Patrick & Renee

O.a. het ophalen van een nieuwe Dacie Logan MCV Laureate 1,6/16/105 in het kleurtje Bleu Mineral, waarna wij gelijk een ritje hebben geplanned van ong. 400KM.

Wat is het toch een heerlijke auto en men zal begrijpen dat een uitgebreid verslag van de eerste 1000kms is dan ook in aantocht is.

Groetjes

Patrick & Renee

p.s.

het enige minpuntje in de Dacia soap is dat de auto nu vies is van de regen gisteren, maar misschien is dat eigenlijk wel een pluspunt want het poetsen van een MCV schijnt ook weer een genot te zijn.

• Marco & Kim

Ik kan het je nog niet vertellen of ik van poetsen blij wordt. Wel zijn wij zijn in blijde afwachting van onze Laureate in de kleur Beige Sable. Geschatte levertijd juli.

Groet Marco

• brumpeer

En de MCV gaat steeds fijner rijden, en zuiniger, en stiller, en nog veel meer, maar daar kom je vanzelf achter. Succes!

• piewie

0,1 l/100 km is een winst van € 0,0153 per kilometer, waar heb je het over? Maar het is ook voor mij een sport, op de snelweg lekker 95 km/h rijden (op de meter, dus net geen 90 in het eggie) achter een vrachtwagen, en dan 6,3 op de boordcomputer zien staan na 150 kilometer afstand. Kicken :-) In de stad is het verbruik uit de tijd, meestal 7,4 l/110 km. Maar het loont de toerenteller onder de 2500 t/m te houden bij de MCV.

• brumpeer

Inderdaad: kicken!

• Remco Jan

Het dak poetsen blijft een uitdaging. Het dak van een Audi TT of Porsche 911 poetst makkelijker…

• Remco Jan

2500 rpm bij welke motor? Met een 1.6/16V ga je dan niet zo hard.

• piewie

2500 t/m met een 1.6 8v motor. Inderdaad, je gaat dan niet zo hard (op de tomtom 83 achter de vrachtwagen, op de snelheidsmeter net iets over de 90) maar ik schreef al elders op de site: Ik rijd in de tijd van de baas, en hij betaalt me netto € 0,29 per kilometer of ik nu 1:16,5 of 1:10 verbruik. …en eerder op een bestemming aankomen betekent automatisch meer werk. Ik zit liever in de MCV dan dat ik extra klussen krijg. ;-)

• Remco Jan

Daar zal je baas blij mee zijn met zo'n mentaliteit….

• Avaka

Heb het gevoel dat piewie hier wel een beetje een grapje maakt hoor….

Hij is gewoon een rustige rijder en heeft daar voordeel bij.

(Hopelijk leest zijn baas niet mee hier! :D )