Nou ja, mijn bericht voegt verder niet zoveel toe aan de vele enthousiaste reacties die elders op dit prikbord al te lezen zijn, maar ruim een week geleden hebben wij ook onze Dacia in ontvangst genomen. De auto bevalt buitengewoon goed. We zijn er meteen maar een weekje mee naar de Ardennen geweest. Pluspunt is de enorme ruimte in de auto. Vrouw, kind, bagage en twee grote honden kunnen probleemloos vervoerd worden. De auto rijdt erg lekker en kan heel goed meekomen in het verkeer. Ook steile wegen in de Ardennen gingen probleemloos. Stoelen zitten goed, ik stap ontspannen uit na een lange rit.
Over de dealer waar wij de auto gekocht hebben, is een aantal keer niet al te positief geschreven op dit prikbord. Op wat futiliteiten na, is bij ons het hele proces goed verlopen en kan ik eigen niks lelijks over de dealer zeggen. Wat opviel bij de verkoopgesprekken is dat de verkoper werkelijk alles wist van de Dacia en dat is best een complimentje waard! De auto is iets later geleverd dan de bedoeling was, alle afspraken zijn verder keurig nagekomen.
Dingen die een beetje opvielen:
-Er zitten geen Debia of Barum banden onder, maar Michelin. De wegligging vind ik heel goed, maar het valt wel op dat de auto inderdaad iets rumoerig is. Ik weet niet goed of dit nou aan de banden ligt of aan iets anders. Vervelend is het overigens niet.
-Er zitten andere ruitenwissers op, dan de ruitenwissers met metalen strippen waar al een aantal keren over gesproken is op dit prikbord (overigens heeft het flink geregend en kan ik nu al constateren dat deze ruitenwissers goed werken).
-We hebben via de dealer een “originele” parkeerrader laten installeren, maar hebben de indruk dat dat ding nog niet goed werkt. Daar gaan we binnenkort nog voor terug. Heeft iemand ervaring met de originele Dacia parkeerrader?
Dingen die ik zeker nog ga doen:
-Andere speakers erin. De speakers die er nu in zitten gaan wel, maar het kan waarschijnlijk nog veel beter. De oplossing die op Ger z'n site te lezen is, spreekt mij wel aan. Ik ga eens kijken wat er in mijn buurt te koop is.
En nu maar hopen dat we lang plezier van deze auto houden en dat vooral het onderhoud mee zal vallen ;-)