Nog een keer luidsprekers

• Remco Jan

Ik zit er aan te denken om de standaard luidsprekers in onze MCV te vervangen door betere. Is het voor het krijgen van een fatsoenlijk geluid voldoende om de luidsprekers te vervangen, of heb je ook wat meer power/drive van de radio nodig?

In het verleden heb ik een keer een SOny door een Pioneer vervangen (door diefstal van de Sony) en toen werd het geluid met dezelfde luidsprekers ineens een stuk beter domweg omdat die Pioneer een veel betere eindtrap had. .

• Ik

Wij hebben de standaard radio vervangen door een Clarion FB289RBT en de geluidskwaliteit is met sprongen vooruit gegaan.

We zijn nu zo tevreden over het geluid dat we de aanschaf van nieuwe speakers/tweeters maar even uitgesteld hebben.

• Reginald P.

Ach…

Misschien moet je 't zo zien:

Sommigen luisteren naar enthousiaste amateur-musici maar dan tenminste wel in ‘n zaal met goeie akoustiek en ’n lekkere luistersfeer…

…anderen gaan toch ‘t liefst voor professionele artiesten maar nemen tegelijktertijd genoegen met ’n struikelplaatsje tussen de gordijnen in de coulissen.

:D

Persoonlijk vind ik dat laatste dan een beetje zonde van je kaartje!

;)

Nou hoefde ik zelf maar voor één persoon entree te betalen en had dus de ruimte te kiezen voor 't beste van beide; als je een gezinsabonnement hebt liggen de prioriteiten echter anders en is de keuze vaak de grootste gemene deler…

Reginald

• Remco Jan

Thuis luister ik via Quad installatie met mooie Castle luidsprekers en een Marantz KI Signature CD-speler. Zo goed hoeft het in de auto niet te worden maar beter dan nu is in ieder geval welkom. Ik ga binnenkort maar eens een paar andere speakertjes aanschaffen.

• Frank16V

(Off-topic, en bij voorbaat excuses voor de betrokkenheid van een bijbels figuur:) Jezus, Reginald, wat zeg je dat toch weer mooi!

• Reginald P.

'n Off-topic “Dankje!”. Ik doe m'n best, Frank, ik doe m'n best…

;)

• Wiend

Een paar dagen geleden heb ik uiteindelijk ook andere speakers in laten bouwen.

Voorin zit nu een setje Pioneer speakers met aparte tweatertjes op de driekhoek bij de spiegels, achterin een set gewone Pioneer speakers. Aanschaf en inbouw kostte vrijwel hetzelfde als Ger op z'n site beschreven heeft.

Er is één dingetje wat mij een beetje tegenvalt van de MCV en dat is dat ie boven de 100 km/uur inderdaad wat rumoerig is. Het was ook weer geen heel groot probleem, maar nu, met een goed geluid erin, is het probleem eigenlijk weg. Op de snelweg kan de muziek lekker hard en het klinkt fantastisch! Het is gewoon leuk om in de auto naar muziek te luisteren.

Als je het geld er voor over hebt, kan ik het iedereen aanraden!