Logan sedan geschapt

• dacia.startpagina.nl

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9129

De Dacia Logan MCV en Sandero hebben hun sedanbroertje gekannibaliseerd.

De Dacia Logan wordt gefacelift en dat is voor Renault Nederland een mooie gelegenheid om afscheid te nemen van de sedanvariant. De vernieuwde versie daarvan wordt niet meer naar ons land gehaald.

“De vraag naar het model is gewoon te klein. Van alle verkochte Dacia’s is 95 procent een MCV en slechts vijf procent een sedan,” vertelt de woordvoerder van het merk. Nu de Sandero hatchback er bij komt in het programma, is de rol van de oer-Logan helemaal uitgespeeld. We nemen dus afscheid van de auto die Dacia in 2005 in Nederland nieuw leven inblies. “Voor de liefhebber staan er nog een paar bij de dealers op voorraad.”

• Remco Jan

Eigenlijk wel typisch dat sedans in noord-west europa totaal niet populair zijn. In andere delen van de wereld verkopen ze veel beter dan hier (geldt voor alle merken).

• piewie

Als maar 1 op de 20 logans een sedan is, waarom zie ik er dan zo veel rijden? Ik schat dat 1 op de 4 logans die ik zie een sedan is. Streekgebonden? (Achterhoek)

• Remco Jan

Ik denk het. In Zuid-Holland en Brabant zie ik ze vrijwel niet.

• Henk den Haan

Klopt, in Vlaardingen rijden er twee.

Soms komt er een bij mij de straat in. Een Opa uit Eindhoven die zijn kleinkind opzoekt.

O ja, ik vind de sedan geweldig.Sinds drie weken ben ik de gelukkige bezitter daarvan en ja, ook met een nieuw kenteken : 50-GDN-7

• Remon

Een van de twee Sedan rijders in Vlaardingen ben ik dan. Het is er een in de kleur “gris-comete” en ben er zeer tevreden over. Met verbazing heb ik dan ook vernomen dat de auto eruit gaat.

Erg jammer, omdat het toch een mooie ruime auto is. (in zijn soort).

Groet,

Remon

ps. weet iemand welke andere kleur er in Vlaardingen rijdt.

• Oscar

bij ons in Den Haag zie ik dagelijks meerdere sedans rijden.

1 ervan woont bij mij in Ypenburg om de hoek. De sedan is in Den Haag een regelmatige verschijning. Ik denk in Haaglanden ongeveer 1 op 10 een sedan.

Groetjes, Oscar.

• Remco Jan

Wees er maar zuinig op: het wordt een collector's item nu hij gescrhapt wordt (in ieder geval in Nederland).Henk den Haan schreef:

>

>

> Klopt, in Vlaardingen rijden er twee.

> Soms komt er een bij mij de straat in. Een Opa uit Eindhoven

> die zijn kleinkind opzoekt.

>

> O ja, ik vind de sedan geweldig.Sinds drie weken ben ik de

> gelukkige bezitter daarvan en ja, ook met een nieuw kenteken

> : 50-GDN-7

• Henk den Haan

Ja, dat weet ik.

Er rijdt geen andere kleur rond.

Vlaardingers hebben gewoon een goede smaak en rijden allebei in de kleur: “gris-comete”. poepie sjiek

• edwin

Dit had ik al verwacht na het succes van de schuren op wielen die ze MVC noemen.