nog maar eens 30.000 km beurt

• Ernst

Na al eens eerder iets gemeld te hebben over de prijs voor een 30.000km beurt , kreeg ik vandaag de rekening binnen.

Ik had een prijs afgesproken van 150 euro incl. zwart op wit

Tot mijn verbazing staat er een bedrag van 217.72 euro op.

O.a voor AW korte proefrit.a. 42.79 excl.

Hij is 2 juni voor de beurt bij de garage geweest , maar volgens de nota was dit 16 juni.

Dit is inmiddels al de zoveelste negatieve ervaring met een garage.

Maandag maar weer eens langs gaan hoe ze dit bedrag kunnen verantwoorden als je van te voren een prijs afspraak maakt en niets zeggen als je de auto komt ophalen

• Avaka

Ha ha ha, een proefrit op de rekening zetten? Daar heb ik nog nooit van gehoord of meegemaakt. En dan ook nog bijna 43 Euro?

Dat is echt belachelijk. Zijn ze een uur weggeweest ofzo? Krijg je de benzine vergoed?

Echt nog nooit zo zout gegeten.

Uiteraard kan er een vergissing in het spel zijn…maar dit is niet je eerste verhaal.

Mijn advies zou zijn: Gewoon de afgesproken prijs (contant) betalen en NOOIT daar je gezicht weer laten zien.

• Maloud

Velen weten dat ik bij een garage werk.

Bij ons gebeurt het ook vaak dat een klant ‘opeens’ een proefrit wil maken als de auto toch voor onderhoud is.

Verder: conform de BOVAG voorwaarden mag van een schriftelijke offerte 10% afgeweken worden.

Als je de ‘huurauto’ 42,79 + de BTW neemt kom je op 50,92 incl BTW. Dat maakt samen 201,00 Euro. Waarschijnlijk hebben ze inderdaad iets berekend voor de gebruikte brandstof of er is een lampje vervangen of zoiets.

De reparatiedatum heeft geen invloed op de factuurdatum en omgekeerd.

Ik begrijp dat je een beetje overvallen bent. Het was misschien netter geweest om even mee te delen dat je er een rekening van de huurauto zou krijgen als je 'm niet zou kopen…..

• erik

In mei voor inspectie beurtje gegaan, vroeg toen om olie te verversen, dit koste 192,50 Euros

Een kleine beurt zou 152,50 Euros kosten, inclusief oliefilter en nieuwe olie.

Bij deze Renault garage wisten ze ook niet hoe en door wie de prijzen bepaald worden.

Heb toen maar voor de kleine beurt gekozen, alhoewel ik me afvraag of deze garages maar wat aanrommelen met de prijzen.

• Ernst

Bedankt voor de reacties , oa Maloud , ik heb echter geen huur of leen auto gehad , want ik kon lopend van de garage naar mijn werk. Na mijn werk heb ik de auto weer opgehaald

• Remco Jan

De bedrijfsleider zou toch moeten kunnen vertellen waar hun prijzen op gebaseerd zijn?

• cornelis vv

Sinds enige tijd zijn er vaste prijs afspraken gemaakt waar dealers zich aan moeten houden dit is een klacht voor de BOVAG.

En de proefrit die op de rekening staat zeker niet betalen doen ze moeilijk dan gewoon een tegenrekening sturen met de benzine kosten .

Daarna maar heel gauw afscheid nemen van deze ( oplichter ) garage en op zoek gaan naar een betere dealer.

• Ernst

Inmiddels contact gehad met garage.

Foutje van hun kant , geen idee hoe het kon gebeuren , excuses , waarschijnlijk fout van computer.Nieuwe rekening onderweg.

Goed opgelost !!

• Remco Jan

Maar wat als je gewoon de rekening had betaald? Had men dan netjes het teveel betaalde teruggestort als men de fout in de computer had gevonden?

• Ernst

Denk het niet !