Op weg van Arnhem naar Warnsveld kwam ik in Dieren ook in een enorme bui terecht met hagelstenen zo groot als duive-eieren of - zo je wilt - golfballen. Rond twee uur. Snel naar de Shell in Dieren om onder het dak daar te schuilen. Inderdaad een enorme herrie in de bui (we schuilden in eerste instantie op de vluchtstrook, binnen een minuut meer dan zes wagens achter ons)
Zo aan de herrie te horen vreesde ik het ergste, vooral een dak als een poffertjespan. Bij thuiskomst bleek dit mee te vallen, of beter gezegd: Niet aan de orde! Geen enkel spoor van schade, in tegenstelling tot de wagen achter mij (Citroën) en daarachter (Daiatshu denk ik) die wel een aardig maanlandschap hadden. De verhalen (ook hier op het forum) over ‘dun plaatwerk’ blijken dus wel mee te vallen. Echt goed gecontroleerd hoor (met inmiddels het zonlicht er overheen) ….maar niets!
Of ik had een mindere bui, of mazzel, of gewoon geluk om tijdig onder de overkapping van de Shell te staan. …Of de Dacia is wel o.k. en jullie hadden erge pech. Succes met de schadeafhandeling, meestal is het wel gedekt bij een nieuwe auto. (hoeveel Dacia's zouden er niet meer ‘all-risk’ verzekerd zijn?)